توافق روسیه برای عرضه 25 میلیون دوز واکسن Sputnik V به مصر

© Photo / RDIFPhoto production of the Russian Sputnik V vaccine
Photo production of the Russian Sputnik V vaccine - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه 25 میلیون دوز واکسن Sputnik V را به مصر عرضه خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و شرکت دارویی Pharco  یکی از برجسته ترین شرکت های عرضه کننده دارو در مصر، توافق‌ کرده اند که روسیه 25 میلیون دوز واکسن ویروس  ضدکرونا Sputnik V را به آن کشور عرضه کند.

 صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه دراین خصوص گفت: "این توافقنامه از تلاش های وزارت بهداشت مصر برای تهیه واکسن ویروس کرونا برای شهروندان  این کشور حمایت خواهد کرد.

براساس این توافق 25 درصد از شهروندان مصر به واکسن روسی Sputnik V دسترسی خواهند داشت. در آینده، توزیع واکسن برای سایر کشورهای همسایه برنامه ریزی شده است." این توافق نامه از طریق یک شرکت تابع - Biogeneric Pharma انجام شده است.

آیا پوتین تست کرونا داده است؟  - اسپوتنیک افغانستان
کرملین: تصمیم پوتین برای تزریق واکسن کرونا جدی است

 توافق نامه تأکید می کند که بسیاری از کشورها اهمیت وجود واکسن مبتنی بر پلتفرم آدنوویروس انسانی را در نمونه کارهای واکسن کرونا ویروس درک نموده‌اند. ایمنی این واکسن در بیش از 75 نشریه علمی بین المللی و بیش از 250 مطالعه بالینی اثبات شده است.

این پلتفرم برای دهه ها به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است. بر اساس اطلاعات این نهاد روسیه، شماری از کشورهای آسیایی علاقه مندی شان را برای دریافت این واکسن نشان داده اند.
 در 11 آگست امسال ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ثبت اولین واکسن ویروس کرونا در جهان را اعلام کرد.

یادآوری می کنیم، که روسیه نخستین کشوری در جهان است، که واکسین ضد ویروس کرونا را ثبت کرد. این واکسین در مرکز پژوهشی الکتروکیمیایی گامالیه و با همکاری صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه تولید شد. این واکسین «اسپوتنیک وی» نامگذاری شد و تولید آن اکنون آغاز شده است.

به موازات آزمایشهای پس از ثبت این دارو، آزمایش بالینی واکسن روسی دیگری که در مرکز وکتور تهیه شده نیز در حال انجام است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала