در امتداد جبهه: آخرین آمار تلفات آذربایجان و ارمنستان در جنگ قره باغ

© Sputnik / Ministry of Defence of Azerbaijan /  مراجعه به بانک تصاویر در امتداد جبهه: آخرین آمار تلفات آذربایجان و ارمنستان در جنگ قره باغ
در امتداد جبهه: آخرین آمار تلفات آذربایجان و ارمنستان در جنگ قره باغ  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ادامه درگیری ها در منطقه مورد مناقشه "قره‌باغ کوهی" ارتش های جمهوری های ارمنستان و آذربایجان ادعا های را در خصوص تلفات دشمن ارائه نمودند.

نمایندگان ادارات نظامی آذربایجان و ارمنستان در صحبت با خبرنگاران از ادامه تشدید بحران در منطقه درگیری قره باغ صحبت نمودند و خسارات ناشی ازاین درگیری ها را گزارش دادند. گفته می‌شود که در ادامه درگیری ها شمار زیادی از تجهیزات دوطرف منهدم شده است

زارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز (چهارشنبه) مدعی شد که دادن سیستم دفاع موشکی «S-300» متعلق به نیروی هوایی ارتش ارمنستان را در منطقه مورد مناقشه قره باغ هدف قرار داده است.

این وزارتخانه مدعی شد که گروهی از عناصر پ‌ک‌ک در صفوف ارتش ارمنستان در حال جنگ با ارتش این کشور در در منطقه قره باغ هستند.

پیش از این، واقفدرگاهلی، سخنگوی سرویس مطبوعاتی ارتش  آذربایجان گفته بود که طبق اطلاعات وی، سیستم دفاع دموشکی اس - 300 که قبلاً فضای هوایی ایروان را تحت پوشش قرار داده بودند، به سمت قره باغ منتقل می شوند.

  در مجموع، از آغاز درگیری ها بر اساس محاسبات ارتش آذربایجان، جانب ارمنستان احتمال حدود دو هزار و 700 کشته و زخمی تلفات داده باشد. برعلاوه، باکو از انهدام 130 دستگاه موتر زرهی خبر داد. 

وزارت دفاع جمهوری قره‌باغ روز دوشنبه گفت که مواضع از دست رفته در روز پیش از آن را دوباره به دست آورده است. اما برعکس، آذربایجان ادعا کرد که به پیشرفت‌های ارضی بیشتری نیز دست یافته است. وزارت دفاع آذربایجان گفته است که نیروهای مسلح این کشور «با موشک، توپ و نیروی هوایی مواضع دشمن را هدف قرار داده‌ و چندین موقعیت راهبردی را نیز در حومه روستای تالیش به دست گرفته‌اند». این وزارتخانه به نوبه خود در برابر ادعای طرف دیگر اعلام کرد که «دشمن در حال عقب‌نشینی» است.

ارمنستان مسئله توافق با قره‌باغ را بررسی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
ارمنستان مسئله توافق با قره‌باغ را بررسی می‌کند

از جانبی هم،  آرتسترون هوانسیان، سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان نیز به نوبه خود در یک جلسه مطبوعاتی گفت که از آغاز درگیری ها وبدتر شدن اوضاع در منطقه "قره‌باغ کوهی" نیروهای جمهوری قره باغ 137 دستگاه زرهی ارتش آذربایجا ، 72 هواپیمای بدون سرنشین ، هفت هلیکوپتر و یک هواپیما این کشور را منهدم کردند.

روز یک‌شنبه 27 سپتامبر و به دنبال بالاگرفتن تنش‌ها در منطقه «قره‌باغ کوهی» کشور‌های آذربایجان و ارمنستان از اعمال حکومت نظامی در بخش‌هایی از کشور‌های خود خبر دادند.

ارمنستان گفته است آذربایجان یک حمله هوایی و نیز یک حمله توپخانه‌ای به منطقه مورد اختلاف «قره‌باغ کوهی» به انجام رسانده است؛ اما آذربایجان معتقد است این حمله در پاسخ به گلوله باران ارمنستان بوده است.

اختلاف دو کشور بر سرمنطقه مورد مناقشه قره‌باغ است. ارمنستان و جمهوری آذربایجان چهار دهه است که بر سر مالکیت منطقه قره باغ مناقشه دارند که اخیرا این مناقشه به درگیری‌های نظامی بین دو کشور ختم شده است.

در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترل منطقه قره‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک با ریاست مشترک روسیه، سازمان ملل و فرانسه آغاز شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала