طرح لندن برای «جنگ سیاسی» علیه «دشمنان اقتدارگرا»

© Sputnik / Alex McNaughtonطرح لندن برای «جنگ سیاسی» علیه «دشمنان اقتدارگرا»
طرح لندن برای «جنگ سیاسی» علیه «دشمنان اقتدارگرا»  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس ستاد مشترک ارتش بریتانیا طراحی را برای راه اندازی «جنگ سیاسی» علیه «دشمنان اقتدارگرای» خود ارائه داد.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال سر نیک کارتر رئیس ستاد مشترک ارتش بریتانیا نقشه را برای راه اندازی «جنگ سیاسی» علیه «مخالفان اقتدارگرای» خود ارائه داد.

متن بیانیه وی در سایت دولت بریتانیا منتشر شده است.

سفیر روسیه در بریتانیا: پس از برگزیت لندن دنباله‌روی سیاست‌های امریکا شده است - اسپوتنیک افغانستان
سفیر روسیه در بریتانیا: پس از برگزیت لندن دنباله‌روی سیاست‌های امریکا شده است

در بیانیه آمده است: دشمنان اقتدارگرا ما زمینه استراتژیک را یک مبارزه مداوم می‌دانند که از ابزارهای غیرنظامی و نظامی استفاده می‌کنند و هیچ تمایزی بین صلح و جنگ ندارد. این رژیم ها معتقدند که آنها در حال حاضر درگیر شکل های فشرده مناقشه هستند، که عمدتا سیاسی است تا جنبشی. استراتژی «جنگ سیاسی» آنها در پی ایجاد همبستگی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است و برای برتری استراتژیک در مناطق مهم جهان مبارزه می‌کند.

در میان کشورهایی که گفته می‌شود از چنین روش‌هایی استفاده می‌کنند، کارتر روسیه، چین، کوریای شمالی و ایران را نام می‌برد.

این جنرال بریتانیایی گفت: طی چند سال گذشته، روسیه به‌طور مرتب از حملات سایبری و اطلاعاتی علیه مخالفان خود استفاده کرده است. نمونه‌های قابل توجه شامل بخش مالی و انرژی اوکراین در سال 2017 و سازمان منع استفاده از سلاح‌های کیمیاوی در سال 2018 میلادی است. ایران و کوریای شمالی این روند را دنبال می‌کنند.

بیانیه‌ رئیس ستاد مشترک ارتش بریتانیا تصریح می‌کند که بریتانیا برای مهار «مخالفان اقتدارگرا» باید اساساً تفکر خود را تغییر دهد. وی مفهومی را که براساس «آستانه جنگ» است معرفی کرد تا مخالفان را از رسیدن به هدف خود باز دارد.

علاوه براین، پیشنهاد می‌شود بر ایجاد اتحاد و تقویت هم افزایی تمرکز شود. همچنان تاکید شده است که انجام مدرنیزاسیون ضروری است.

کارتر گفت: ما باید جهت گیری را از عصر سیستم عامل صنعتی به عصر سیستم های اطلاعاتی ترسیم کنیم.

روسیه بارها اتهامات وارده تلاش برای تأثیرگذاری بر روندهای دموکراتیک در کشورهای مختلف را رد کرده و دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس‌جمهور پوتین آنها را «کاملاً بی اساس» خوانده است. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز گفته است که هیچ مدرکی دال بر این موضوع وجود ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала