واکسین "اسپوتنیک V" روسیه بر اساس پلت فرم واقعی آدنوویروس انسان ساخته شده است

© Photo / RDIFواکسین "اسپوتنیک V" روسیه بر اساس پلت فرم واقعی آدنوویروس انسان ساخته شده است
واکسین اسپوتنیک V روسیه بر اساس پلت فرم واقعی آدنوویروس انسان ساخته شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
واکسین ضد کرونای پلتفرم جدید برای تحریک پاسخ ایمنی حتی پس از گذار از فاز سوم باید مورد مطالعه دقیق قرار بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، پروفیسور سرگئی تسارنکو داکتر ارشد بیهوشی و احیای مجدد شفاخانه شماره 52 مسکو اعلام کرد که واکسین کووید -19 که پلت فرم جدیدی مانند بردار پلت‌فرم آدنوویروس و یا «ام آر ان کا» را مورد استفاده قرار می دهد برای تحریک پاسخ ایمنی باید حتی پس از گذار از فاز سوم مورد مطالعه دقیق قرار بگیرد.

پروفیسور تسارنکو با توجه به این موضوع که سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) کاوش ایمنی خود را در واکسین "AstraZeneca" گسترش می دهد به صحبت در باره اوکسین جدید پرداخت و گفت: "ما معتقدیم که واکسن جدید استوار بر پلتفرم جدید نیاز به بررسی و مطالعه  دارد تا از بروز عوارض جانبی درازمدت حتی پس از پایان فاز سوم آزمایشات، جلوگیری شود".

پروفیسور بر خطرات مرتبط با روش توسعه این واکسین بر اساس موارد اخیر اشاره نمود.

دکتر الکساندر گسنتسبورگ - اسپوتنیک افغانستان
صحبت های بعد از آزمایشات واکسین کرونا

وی در ادامه افزود: "بروز سالانه میلیت عرضی از 1.34 تا  4.60مورد در هر میلیون است. احتمال وجود 2 مورد میلیت عرضی در "AstraZeneca"، موردی است که گویا در کمتر از 1 در 22000 رخ داده است".

تسارنکو متذکر شد که واکسین "اسپوتنیک V" روسیه بر اساس پلت فرم واقعی آدنوویروس انسان ساخته شده است.

آزمایشات واکسین "AstraZeneca" در بریتانیا و دیگر کشورها آغاز شده است، اما ایالات متحده هنوز اجازه آغاز آزمایشات را صادر نکرده است.

پیشتر به گزارش رویترز، سازمان غذا و داروی آمریکا خواهان بررسی بیشتر در باره عوارض جانبی احتمالی واکسین "AstraZeneca" پس از آن شد که آزمایشات بریتانیا اوایل ماه متوقف شد، زیرا یکی از شرکت‌کنندگان در این آزمایشات دچار سندرم عصبی شد. دیرتر یکی دیگر از داوطلبان مبتلا به میلیت عرضی شد که عارضه عصب‌شناسی است که به دلیل التهاب در طناب نخاعی روی می‌دهد.

درخواست بیش از 40 کشور از روسیه برای دریافت واکسین کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
درخواست بیش از 40 کشور از روسیه برای دریافت واکسین کرونا

واکسین "اسپوتنیک V" که توسط مرکز اپیدمولوژی و میکروب‌شناسی "گامالیا" ساخته شده است روز 11 ماه آگوست از سوی وزارت بهداشت روسیه به ثبت رسید و اولین واکسین ضد کووید -19 به ثبت رسیده در جهان است. این واکسن در فاز سوم آزمایشات قرار دارد.

واکسین "AstraZeneca" که با استفاده از آدنوویروس شامپانزه ساخته شده است با شرکت انستیتوی «جنر» دانشگاه آکسفورد و گروه واکسن آکسفورد تولید می شود و آن هم در حال گذراندن فاز سوم آزمایشات بالینی است که آخرین فاز قبل از آن است که اطلاعات مربوط به ایمنی و کارایی آن برای تأیید به تنظیم کننده های بهداشت ارائه شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала