ارمنستان: یک هواپیما و یک پهپاد آذربایجانی را سرنگون کردیم

© Photo / Telegram account of Sputnik Armeniaارمنستان: یک هواپیما و یک پهپاد آذربایجانی را سرنگون کردیم
ارمنستان: یک هواپیما و یک پهپاد آذربایجانی را سرنگون کردیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان از سرنگونی یک فروند هواپیمای جنگی و یک فروند هواپیمای بدون سرنشین نیروی هوایی آذربایجان در قره باغ خبر داد. 

به گزارش اسپوتنیک، بانو شوشان استپانیان در فیس بوک نوشت: "امروز در ساعت 7.55، واحدهای نیروی پدافند هوایی ارمنستان در راستای شمال شرقی خط تماس یک هواپیمای دشمن و یک هواپیمای بدون سرنشین وی را سرنگون کردند".

وی خاطرنشان کرد، که درگیری ها در کل طول خط تماس ادامه دارد. استپانیان افزود: "تلاش های دشمن برای شکستن خط دفاعی نیروهای ما خنثی شد".


یادآور می کنیم، که وزارت دفاع آذربایجان به تاریخ 27 سپتامبر اعلام کرده بود، که نیروهای مسلح ارمنستان به نقاط مسکونی واقع خط تماس با قره باغ تیراندازی کرده و تعدادی از غیرنظامیان و سربازان کشته شده اند. بنوبه خود وزارت دفاع ارمنستان  اعلام کرد قره باغ مورد حملات موشکی و هوایی قرار گرفته است. جمهوری خود خوانده  قره باغ نیز اطلاع داد نقاط مسکونی در قره باغ  از جمله استپاناکرت ، پایتخت آن مورد گلوله باران قرار گرفتند.

درگیری ها در قره باغ مدتها پیش و از سال 1988 آغاز شد که این منطقه خودمختار خروج خود از آذربایجان شوروی را اعلام کرد. باکو پس از درگیری مسلحانه در سالهای 1992-1994 کنترل قره باغ و همچنین هفت منطقه مجاور را از دست داد. از سال 1992 ، مذاکرات در مورد حل و فصل صلح آمیز در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ، به سرپرستی سه کشور صدر روسیه ، ایالات متحده و فرانسه انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала