اجیران مسلح سوریائی باید از قره باغ اخراج گردند

© AP Photo / Vahan Stepanyanنیکول پاشینیان صدراعظم ارمنستان
نیکول پاشینیان صدراعظم ارمنستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پاشینیان اعلام نمود که اجیران مسلح استخدام شده از سوریه به قره باغ باید مجبور به اخراج گردند.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کابینه وزیران ارمنستان گزارش داد که نیکول پاشینیان صدراعظم ارمنستان طی یک مکالمه تلیفونی با رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریكا ، به لزوم اخراج مزدوران سوریه را از منطقه درگیری قره باغ اظهار تاکید ورزید.

نبنزیا نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل متحد - اسپوتنیک افغانستان
مسکو طرفدار حل درگیری قره باغ است

در وب سایت دولت آمده است: "پاشینیان حین سخنرانی در مورد دخالت ترکیه در درگیری ها و همچنان استخدام مزدوران و تروریست های سوریه در آذربایجان، بر لزوم اخراج مزدوران و تروریست ها از منطقه تأکید کرد که بدون آن آتش بس غیرممکن است".

به گفته سرویس مطبوعاتی، اوبراین ابراز نگرانی عمیق جناح امریکایی از اوضاع در قفقاز جنوبی و تأیید علاقه امریکا به آتش بس زودهنگام و ایجاد ثبات و همچنین آمادگی آن برای مفید بودن برای ارمنستان و منطقه است.

در این بیانیه آمده است: "اوبراین تأكید كرد كه هیچ راه حلی نظامی برای حل این درگیری وجود ندارد و موضع ابراز شده رئیس جمهور امریكا در بیانیه مشترک با روسای جمهور پوتین و مكرون را بار دیگر تأیید كرد".

وزارت خارجه روسیه خبر داده است:"تشدید تنش در اطراف قره باغ کوهستانی کاملاً مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وزرا از ادامه درگیری مسلحانه ابراز نگرانی جدی کردند ، و از توقف فوری جنگ صحبت کردند. بر عدم پذیرش دخالت گروه های مسلح غیرقانونی از مناطق دیگر در درگیری تأکید شد. تقاضا برای گام های بسیار متعادل از نظر ارائه کمک های سیاسی و دیپلماتیک به باکو مورد توجه قرار گرفت ".

سرگی لاوروف و چاووش اغلو - اسپوتنیک افغانستان
واکنش وزرای خارجه روسیه و ترکیه در مورد قره باغ

در وزارت امور خارجه روسیه ذکر شده است:"آمادگی برای هماهنگی نزدیک اقدامات روسیه و ترکیه برای ایجاد ثبات در وضعیت به منظور بازگشت هرچه سریعتر حل و فصل مناقشه قره باغ کوهستانی به یک کانال مذاکره صلح آمیز مجدداً تأیید شد. طرف روسی توجه خود را به تلاش های مشترک روسای گروه مینسک از جمله بیانیه مشترک روسای جمهور روسیه ، ایالات متحده و فرانسه جلب کرد. از 1 اکتوبر 2020 ".

درگیری های میان باکو و ایروان درباره منطقه قره باغ از فوریه 1988 و از زمانی که منطقه قره ‌باغ جدایی خود را از آذربایجان اعلام کرد، آغاز شده است. در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترل منطقه قره ‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک با ریاست مشترک روسیه، سازمان ملل و فرانسه آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала