امریکایی های افریقایی تبار در کالیفرنیا به خاطر بردگی نیاکان شان پول دریافت می کنند

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر امریکایی های افریقایی تبار در کالیفرنیا به خاطر بردگی نیاکان شان پول دریافت می کنند
امریکایی های افریقایی تبار در کالیفرنیا به خاطر بردگی نیاکان شان پول دریافت می کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکایی های افریقایی تبار در کالیفرنیا در ازای تبعیض نسبت به نیاکانشان در ایالات متحده امریکا غرامت نقدی به دست می آورند. 
اعدام نخستین امریکایی افریقایی تبار در امریکا پس از ممنوعیت 17 ساله اعدام  - اسپوتنیک افغانستان
اعدام نخستین امریکایی افریقایی تبار در امریکا پس از ممنوعیت 17 ساله اعدام 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Correspondent.net، شبکه تلویزیونی ای بی سی امریکایی به تاریخ ۱ اکتوبر گزارش داد، که امریکایی های افریقایی تبار در کالیفرنیا در ازای تبعیض نسبت به نیاکانشان در ایالات متحده امریکا غرامت نقدی به دست می آورند. 

بر پایه این گزارش، لایحه مربوطه توسط فرماندار کالیفرنیا گاوین نیوزوم امضا شده و فرزندان بردگان امریکایی افریقایی تبار به دریافت بیشترین غرامت خواهند بود.

برای این منظور، گروهی متشکل از پنج فرماندار و چهار نفر به انتخاب قانونگذار ایالتی ایجاد شده، که پیشنهاداتی را درباره چگونگی جبران خسارت دولت برای سیاه پوستان از مظاهر قبلی نژادپرستی سیستمی ایجاد خواهد کرد.

این قانون نمی گوید، که پرداخت ها باید به صورت نقدی باشد. گزینه های دیگر ممکن است شامل داشتن وام دانشجویی، پرداخت هزینه پروژه های خدمات اجتماعی یا آموزش حرفه ای باشد.

یادآوری می کنیم، که برده‌داری در ایالات متحده آمریکا عملی قانونی بود که بین سده‌های ۱۷ و ۱۹ میلادی در ایالات متحده انجام می‌شد. برده‌داری پیش از آن نیز تحت استعمار بریتانیا انجام می‌شد. بعدها در مستعمرات سیزده‌گانه در زمان اعلامیه استقلال ایالات متحده در سال ۱۷۷۶ نیز برده‌داری رسماً ادامه یافت. پس از جنگ‌های داخلی، تمایلات ضد برده‌داری به‌تدریج در ایالات شمالی گسترش پیدا کرد اما در جنوب، توسعهٔ سریع صنعت پنبه از سال ۱۸۰۰ باعث شد که ایالت‌های جنوبی به شدت متکی به برده‌ها شوند و بکوشند تا آن را در سرزمین‌های غربی جدید نیز شایع کنند. ایالات متحده به‌وسیلهٔ خط میسون-دیکسون که مریلند (برده‌دار) و پنسیلوانیا (آزاد) را جدا می‌کرد به دو قطب ایالت‌های برده‌دار و ایالت‌های آزاد تقسیم شده بود.

هر چند تجارت بین‌المللی برده در سال ۱۸۰۸ ممنوع شد اما تجارت داخلی در آمریکا همچنان ادامه یافت و باعث شد تا جمعیت برده‌ها تا پیش از ممنوعیت برده‌داری به چهار میلیون نفر برسد. در سال ۱۸۶۰ از میان ۱٬۵۱۵٬۶۰۵ خانواده‌ای که آزادانه در پانزده ایالت زندگی می‌کردند نزدیک به ۴۰۰٬۰۰۰ خانواده (تقریباً یک چهارم) برده داشتند که مساوی با ۸٪ کل خانواده‌های آمریکایی در آن زمان بود. هر چند پس از شکل‌گیری ایالات متحده برخی از رنگین‌پوستان آزاد بودند اما وضعیت برده بودن بیشتر با رنگ پوست افرادی شناخته می‌شد که تبار آفریقایی داشتند. این مسئله باعث شد که نظامی قانونی به وجود آید که در آن نژاد نقش اصلی را بر عهده داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала