انفجار پل ارتباطی قره باغ با ارمنستان شکار کمره شد+ویدیو

© Sputnik / Ministry of Defence of Armenia /  مراجعه به بانک تصاویر فعالیت محاربوی در قره باغ
فعالیت محاربوی در قره باغ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرارگاه عملیاتی قره باغ ویدئویی از انفجار در پل که قره باغ کوهستانی را با ارمنستان متصل می کند، منتشر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صفحه مرکز اطلاع رسانی قره باغ در فیس بوک،  نیروهای مسلح آذربایجان زیرساخت های کشوری و غیرنظامیان را هدف قرار می دهند. این فیلم نشان می دهد که چگونه گلوله روی پل رودخانه آکار که ارمنستان و قره باغ را به هم متصل می کند ، می افتد.

اکنون کارهای مهندسی برای بازسازی بخش های آسیب دیده با تحرک زیادی در حال انجام است.

جنگ در قره باغ 27 سپتامبر آغاز شد. ارمنستان و آذربایجان که 30 سال است اختلافات ارضی بر روی این سرزمین را ادامه می دهند ، یکدیگر را به تحریکات متهم کردند.

آذربایجان ادعا می کند که هفت روستا و چندین ارتفاع مهم استراتژیک را تحت کنترل خود درآورده است. رئیس جمهور الهام علی اف گزارش داد که پرچم آذربایجان در "مناطق آزاد شده" به اهتزاز درآمده است.

ارمنستان اخبر  مربوط به تصرف این روستاهای را تکذیب کرد. در عین حال رهبری جمهوری خودخوانده  قره باغ  از دست دادن برخی از مواضع خود را گزارش داده است.

درگیری ها  بر سر قره باغ در واقع مدتها پیش و از سال 1988 آغاز شد که این منطقه خودمختار خروج خود از آذربایجان شوروی را اعلام کرد. باکو پس از درگیری مسلحانه در سالهای 1992-1994 کنترل قره باغ و همچنین هفت منطقه مجاور را از دست داد. از سال 1992 ، مذاکرات در مورد حل و فصل صلح آمیز در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ، به سرپرستی سه کشور صدر روسیه ، ایالات متحده و فرانسه انجام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала