آذربایجان پیامدهای گلوله باری شهر گنجه توسط ارمنستان را نشان داد + ویدیو

CC BY-SA 4.0 / Ilkin M-zade / City of Ganja Azerbaijan and Javadkhan mount (cropped image)آذربایجان پیامدهای گلوله باری شهر گنجه توسط ارمنستان را نشان داد + ویدیو
آذربایجان پیامدهای گلوله باری شهر گنجه توسط ارمنستان را نشان داد + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام های آذربایجانی پیامدهای یورش راکتی به شهر گنجه و یورش های نیروهایشان به اهدافی در قره باغ را نشان دادند.
آذربایجان سرنگونی جنگنده‌های خود را تکذیب کرد - اسپوتنیک افغانستان
آذربایجان سرنگونی جنگنده‌های خود را تکذیب کرد

به گزارش اسپوتنیک، مقام های آذربایجانی با نشر یک ویدیو در شبکه تلگرامی «پودیم» پیامدهای یورش راکتی ارمنستان به شهر گنجه و یورش نیروهایشان به اهدافی در قره باغ را نشان دادند. 

در این ویدیوها ساختمانی نشان داده می شود، که توسط گلوله ها تخریب شده است. تا اکنون اطلاعاتی درباره قربانیان و کشته شدگان این رخداد وجود ندارد. ویدیوی دوم روند واقعی گلوله باری را نشان می دهد - شما می توانید در این این ویدیو بیش از هفت فیر گلوله و دو انفجار را ببینید.
ذاکر حسن اف وزیر دفاع آذربایجان اظهار داشت، که گشودن آتش از خاک ارمنستان "به وضوح تحریک کننده است و منطقه خصومت را گسترش می دهد".

اوایل 4 اکتبر، هرم پوگوسیان دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور قره باغ، از حمله به اهداف نظامی در شهرهای آذربایجان و تخریب یک میدان هوایی نظامی در شهر گنجه خبر داد. حکمت حاجی اف دستیار ریاست جمهوری آذربایجان، گلوله باری را تأیید كرد، اما درباره تخریب میدان هوایی مشخص نکرد. دبیر مطبوعاتی وزارت دفاع ارمنستان ، شوشان استپانیان اظهار داشت، که این کشور هیچ گلوله ای به سمت آذربایجان شلیک نکرده است.

یادآروی می کنیم، که اوضاع قره باغ کوهستانی در 27 سپتامبر به شدت اوج گرفت. آذربایجان گزارش داد، که نیروهای ارمنستان به شدت مواضع و شهرکهای خود را در خط تماس شلیک کرده و اقدام ضد حمله را اعلام کردند. ارمنستان طرف آذربایجانی را به حمله به آرتورس متهم کرد.

در سال 1991، قره باغ کوهستانی که اکثر جمعیت آن ارمنی بودند، استقلال خود را از آذربایجان اعلام کردند. باکو سعی کرد، با اجبار منطقه را برگرداند، که جنگ درگرفت. در سال 1994، آذربایجان، ارمنستان و جمهوری ناشناخته قره باغ کوهستانی، با وساطت روسیه، پروتکل آتش بس را امضا کردند. با این حال، جنگ به طور دوره ای از سر گرفته می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала