دادگاه استیناف انگلیس در پرونده طلای ونزوئلا به نفع آن کشور رای داد

© Photo / Павел Лисицын / Павел Лисицын دادگاه استیناف انگلیس در پرونده طلای ونزوئلا به نفع آن کشور رای داد
  دادگاه استیناف انگلیس در پرونده طلای ونزوئلا به نفع آن کشور رای داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک، دادگاه استیناف انگلیس روز دوشنبه (5 اکتبر) در مورد پرونده طلای ونزوئلا که در بانک انگلیس نگهداری می شود، به نفع بانک مرکزی ونزوئلا رای داد.

دادگاه استیناف انگلیس تصمیم دادگاه عالی لندن را که در ماه جولای خوان گوئیدو، مخالف دولت ونزوئلا  را به عنوان رئیس جمهور بدون قید و شرط کشور کوبا به رسمیت شناخت، به این ترتیب نیکلاس مادورو، رئیس دولت فعلی از دسترسی به طلا های   ونزوئلا به ارزش بیش از یک میلیارد دالر محروم شد.

طبق حکم دادگاه، ماه فبروری 2019، بیانیه جرمی هانت وزیر امور خارجه وقت انگلیس در مورد به رسمیت شناختن گوایدو و درباره رئیس جمهور ونزوئلا مبهم بود زیرا صریحاً اظهار نمی داشت كه "دولت انگلیس مادورو را به رسمیت نمی شناسد".

امتناع اعراب از طلای ونزوئلا - اسپوتنیک افغانستان
امتناع اعراب از طلای ونزوئلا

خاطرنشان می‌شود که تنش در ونزوئلا پس از آن اوج گرفت که درجنوری 2019 گوایدو، كه انتصاب وی به عنوان رئیس پارلمان قبلاً توسط دادگاه عالی این كشور لغو شده بود، خود را به عنوان رئیس جمهور موقت معرفی كرد. ایالات متحده وی را به عنوان رئیس دولت موقت به رسمیت شناخت و کشورهای گروه لیما (به استثنای مکزیک)، سازمان کشوهای آمریکا، تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا و انگلیس به آنها پیوستند. مادورو این حادثه را اقدام به کودتا خواند و از قطع روابط دیپلماتیک با ایالات متحده خبر داد. روسیه، بلاروس، ایران، چین، کوبا، نیکاراگوئه، سوریه و ترکیه حمایت خود را از وی ابراز داشتند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала