ناوالنی نخستین مصاحبه طولانی خود را پس از مسمومیت انجام داد

© REUTERS / Instagram @NAVALNY / Social Mediaناوالنی نخستین مصاحبه طولانی خود را پس از مسمومیت انجام داد
ناوالنی نخستین مصاحبه طولانی خود را پس از مسمومیت انجام داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
 رهبر اپوزیسیون مخالف روسیه در مصاحبه‌ای وضعیت خود را در حال بهبودی اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، الکسی ناوالنی مخالف دولت روسیه گفت، که پس از بیماری او هر روز احساس بهبود می کند، دستانش هنوز می لرزد، او نیاز به انجام تمرینات زیادی دارد، اما مطمئن است که بهبود می یابد.

 

 لاوروف: پزشکان شاریته برلین هیچ ماده سمی در ناوالنی پیدا نکردند - اسپوتنیک افغانستان
لاوروف: پزشکان شاریته برلین هیچ ماده سمی در ناوالنی پیدا نکردند

وی در مصاحبه با روزنامه نگار یوری دود گفت: "دستانم می لرزند. اگر از بطری آب بنوشم، یک جذابیت خواهد بود. اما من هر روز بهتر می شوم، با یک فیزیوتراپیست کار می کنم. امروز او آغاز به آموزش ژانگولر بازی به من کرد. بنابراین پس از مدتی خواهید دید، که من ژاننگولر بازی می کنم، و روی یک چرخ رانندگی می کنم، یک خرگوش از کلاه خود بیرون می آورم. من باید بسیاری از تمرینات راست و چپ را انجام می دهم تا مغز من بداند چه کاری انجام می دهد. اما همه چیز خوب خواهد شد و من بهتر خواهم شد".

این نخستین مصاحبه ویدیویی این رهبر اپوزیسیون روسیه پس از آنچه برای او اتفاق افتاد، است.

یادآوری می کنیم، که بیستم اگوست الکسی ناوالنی از چهره های اپوزیسیون روسیه در راه بازگشت از شهر تومسک به مسکو در هواپیما دچار کسالت شد و به همین دلیل هواپیما ناچار به فرود اضطراری در شهر اومسک شد. پزشکان اومسک دلیل وضعیت وی را اختلال در سیستم متابولیک دانستند که علت اصلی آن هنوز روشن نشده است، اما در بررسی ها و آزمایشات پزشکان اومسک، اثری از سم در خون ناوالنی یافت نشد.

ناوالنی برای درمان به آلمان منتقل شد. دولت آلمان پیشتر اعلام کرد، که بر اساس نتایج حاصله توسط  متخصصان یک آزمایشگاه نظامی در این کشور، الکسی ناوالنی با عنصری از گروه مواد سمی فلج کننده اعصاب موسوم به "نوویچوک" مسموم شده است. این در حالی است که وزارت خارجه روسیه گزارش های آلمانی ها  درباره ناوالنی را بی اساس دانسته است. کلینیک پزشکی شاریته در برلین روز دوشنبه اعلام کرد، که وضعیت سلامتی الکسی ناوالنی بهبود یافته و وی از حالت کما بیرون آمده است. ۲۳ سپتامبر اطلاع دادند، که ناوالنی از درمانگاه مرخص شده است، وضعیت او رضایت بخش است و پزشکان امیدوار بهبودی کامل او هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала