هریس معاون جو بایدن از عملکرد ترامپ در قبال روسیه و طالبان انتقاد کرد

© AP Photo / Tom Williamsهریس معاون جو بایدن از عملکرد ترامپ در قبال روسیه و طالبان انتقاد کرد
هریس معاون جو بایدن از عملکرد ترامپ در قبال روسیه و طالبان انتقاد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاملا هریس معاون جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری در مناظره چهارشنبه شب خود در به بی عملی رئیس‌جمهور امریکا در قبال روسیه و طالبان اشاره کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مناظره همتایان انتخاباتی 2 نامزد جمهوریخواه و دموکرات که در صورت پیروزی، معاون اول رئیس‌جمهور خواهند شد.مایک پنس و کامالا هریس که هر دو سناتورهای امریکا هم هستند، شامگاه چهارشنبه در دانشگاه ایالت یوتا در مقابل هم قرار گرفتند.

هریس به بی عملی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی امریکا مورد گزارش‌های تایید نشده رسانه‌های امریکا برای تعیین جایزه به طالبان برای سر نیروهای نظامی امریکایی‌ها در افغانستان اشاره کرد.

ترامپ: گزارش مربوط به تبانی روسیه با طالبان فریبی بیش نیست   - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: گزارش مربوط به "تبانی" روسیه و طالبان فریبی بیش نیست

معاون بایدن گفت: گزارش‌ها می‌گوید روسیه برای سر سربازان امریکا جایزه تعیین کرده است. ترامپ از آن موقع بدون اشاره به این موضوع شش بار با پوتین حرف زده است. این درحالی‌است که بایدن روسیه را موظف به پاسخگویی می‌کند.

اواخر ماه جون امسال، نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا مدعی شد که مسکو به شبه‌نظامیان وابسته با طالبان برای کشتن نیروهای آمریکایی در افغانستان پاداش می‌داد.

ترامپ در نخستین واکنش به این گزارش که تکذیب روسیه و طالبان را نیز در پی داشت، گفت: «کسی به من، مایک پنس که معاونم یا مارک میدوز، رئیس کارکنان کاخ سفید درباره حمله کذایی به نیروی ما در افغانستان از سوی روسیه اطلاعی نداده است.»

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز مبنی بر همکاری مخفیانه روسیه با گروه طالبان کذب و بی‌اساس است.

پسکوف افزود: سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا که به ضربه زدن به رئیس جمهور خود  ادامه می‌دهند باید به اظهارات او در این باره نیز توجه کنند.

همزمان ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز با رد گزارش نیویورک تایمز گفته که اعضای این گروه چنین پیوندی با واحد جاسوسی کشور دیگر ندارند و این گزارش صحت ندارد. وی معتقد است که چنین ادعاهایی برای بدنام کردن طالبان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала