پوتین خواستار توقف جنگ میان آذربایجان و ارمنستان شد

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین خواستار توقف جنگ میان آذربایجان و ارمنستان شد
پوتین خواستار توقف جنگ میان آذربایجان و ارمنستان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور از طرف‌های درگیر خواسته است که بخاطر مبادله زندانیان و اجساد کشته شدگان، جنگ باید متوقف شود.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی کرملین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از طرف‌های درگیر خواسته است که بخاطر تبادل زندانیان و اجساد کشته شدگان، درگیری‌ها باید متوقف شود.

در این بیانیه آمده است: "رئیس جمهور فدراسیون روسیه پس از یکسری صحبت‌های تلفنی با الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، خواستار پایان درگیری‌ها در قره‌باغ کوهستانی به هدف تبادل زندانیان و اجساد کشته شدگان شده است".

جزئیات گفتگوی تلفونی پوتین با نخست‌وزیر ارمنستان اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
جزئیات گفتگوی تلفونی پوتین با نخست‌وزیر ارمنستان اعلام شد

قابل یادآوری‌ست که روز یکشنبه (27 سپتامبر) وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک‌های واقع در خط مرزی در قره باغ تیراندازی کردند. براساس اطلاعات موجود؛ پی این حملات  تیراندازی غیر نظامیان نیز کشته شده اند.

در سال 1991 میلادی قره‌باغ که اکثر ساکنان آن را ارامنه تشکیل می‌دهند از آذربایجان اعلام استقلال کرد. باکو سعی کرد قره‌باغ را با زور برگرداند که منجر به جنگ شد. در سال 1994 آذربایجان، ارمنستان و جمهوری به رسمیت شناخته نشده قره ‌باغ با میانجی گیری روسیه پروتکل آشتی را به امضا رساندند. هرازگاهی درگیری های نظامی موقت و کوچکی در این منطقه صورت می گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала