رئیس جمهور قرقیزستان آماده استعفا شد

© Sputnik / Tabyldy Kadyrbekov /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور قرقیزستان آماده استعفا شد
رئیس جمهور قرقیزستان آماده استعفا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور: فقط زمانی که کشور در راه قانون قرار گیرد از سمت خود کنار خواهم رفت.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور قرقیزستان اعلام کرد که مایل است از سمت ریاست جمهوری پس از آنکه کشور در راه قانون قرار بگیرد، کنار برود.

چندی پیش، سورونبای جینبکوف، رئیس جمهور قرقیزستان اعلام کرد که تلاش برای تصاحب غیرقانونی قدرت در کشور رخ داده است.

پارلمان قرقیزستان پروسه استیضاح رئيس جمهور جینبکف را آغاز کرد - اسپوتنیک افغانستان
پارلمان قرقیزستان پروسه استیضاح رئيس جمهور جینبکف را آغاز کرد

در اعلامیه ریاست جمهوری آمده بود:« برخی از نیروهای سیاسی سعی کردند بطور غیرقانونی قدرت را به دست بگیرند. آنها با سوء استفاده از نتایج انتخابات دست به ایجاد ناآرامی در کشور زدند».

رئیس جمهور گفته بود دستور داده است به سوی تظاهرکنندگان تیراندازی نشود: "من به نیروهای انتظامی دستور دادم بسوی تظاهرکنندگان تیراندازی نشود و خون مردم ریخته نشود. هم اکنون تمام اقدامات لازم را برای دوری از تشدید اوضاع بکار می بریم. آرامش در کشور و ثبات در جامعه مهم تر و واجب تر ازهر گونه اختیارات نمایندگی است".

کمیسیون مرکزی انتخابات قرقیزستان تا آخر وقت یکشنبه کار شمارش آرای ماخوذه در بیش از 97 درصد حوزه‌های رای‌گیری را به پایان رساند. این کمیسیون میزان مشارکت مردمی در انتخابات را نزدیک به 2 میلیون نفر معادل 55.65 درصد از واجدان شرایط رای دادن اعلام کرد.

بر اساس این نتایج احزاب «بیریمدیک» Birimdik  با کسب 24.54 درصد آراء معادل 46 کرسی، مکنیم قرقیزستان  Mekenim K.با کسب 23.9 درصد آراء معادل 45 کرسی، حزب قرقیزستان با کسب 8.74 درصد آراء معادل 16 کرسی و حزب "بوتون قرقیزستان Butun K. با کسب 7.09 درصد آراء معادل 13 کرسی موفق به ورود به پارلمان شده‌اند. سایر احزاب حاضر در انتخابات حد نصاب ۷ درصد آراء برای ورود به پارلمان را کسب نکرده‌اند.

پارلمان قرقیزستان 120 کرسی دارد و 16 حزب برای ورود به پارلمان در انتخابات روز یکشنبه رقابت کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала