بزرگترین پروانه جهان شکار کمره گردید

عضو شوید
پروانه ای به اندازه یک پرنده در چرنوبیل کشف و ثبت کتاب سرخ گردیده است.

به گزارش اسپوتنیک، در فیس بوک قلمرو طبی چرنوبیل که کاملاٌ تحت حمایت دولت اوکراین قرار دارد، پروانه نادر به اندازه یک پرنده (Catocala fraxini)  نشر شده است.

اسپ وحشی در منطقه ممنوعه نیرو گاه هسته‌ای چرنوبیل - اسپوتنیک افغانستان
حیوانات وحشی که فقط در چرنوبیل یافت می شوند

این یکی از بزرگترین نمایندگان پروانه ها در اوکراین و اروپا است: طول بال جلو آن به 45 میلی متر برسد و طول بال ها در پرواز 110 میلی متر است. این پروانه آبی شبانه بیدار می باشد ولی در برابر نور واکنش نشان می دهد. این پروانه درج کتاب سرخ گردیده است.

محافظین این باغ بزرگ می گویند که پس از باران، پروانه به درخت مورد علاقه اش (صنوبر) منتقل می شود.

در ماه جون 2016 ، گزارش شد که در روستای روکشین منطقه چرنیوتسی یک حیوان ناشناخته شده کشته شد. یکی از ساکنان محلی او را در انبار خود پیدا کرده و با چوب زخمی کرد. این جانور به مزارع روستاییان حمله کرد و مرغ ها و پرندگان دیگر را ربود. مردم معتقد بودند که این یک چوپاکابرا است. آنها جسد آنرا به ویترنرها تحویل دادند ، آنها نیز نتوانستند تعیین کنند که این نوع درنده چیست.

قابل ذکر است که به تاریخ 26 اپریل 1986، در واحد چهارم نیروگاه هستوی انفجاری رخ داد که منجر به ترشح مواد رادیواکتیف شد. در سه ماه اول پس از حادثه، حدود 30 نفر جان خود را از دست دادند. تقریباً 8.4 میلیون نفر از ساکنان مناطق بلاروس، اوکراین و روسیه در معرض رادیواکتیف قرار گرفتند. منطقه ای به اصطلاح محرومیت در اطراف استیشن برق هستوی ایجاد شد ، که مردم از آن دو شهر- پریپیات و چرنوبیل ، و همچنین 74 روستا تخلیه شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала