رئیس جمهور پیشین قرقیزستان دوباره بازداشت شد

© AFP 2023 / Vyacheslav Oseledkoرئیس جمهور پیشین قرقیزستان دوباره بازداشت شد
رئیس جمهور پیشین قرقیزستان دوباره بازداشت شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الماس‌بیگ آتامبایف پس از اعتراض در قرقیزستان آزاد شد. بعداً دادگاه متذكر شد كه برنامه ریزی شده بود كه پرونده وی مورد بازبینی قرار گیرد و وی در بازداشت خانگی قرار گرفت و آزاد نشد.

به گزارش اسپوتنیک، الماس‌بیگ آتامبایف رئیس جمهور پیشین قرقیزستان، که پیشتر در حبس خانگی آزاد شده بود، بازداشت شد. پیش از این گزارش شده بود که نیروهای ویژه وارد عمارت وی شده اند.

حمله افراد ناشناس به دفتر خبرگزاری اسپوتنیک در قرقیزستان - اسپوتنیک افغانستان
حمله افراد ناشناس به دفتر خبرگزاری اسپوتنیک در قرقیزستان + ویدیو

آتامبایف پس از اعتراض در قرقیزستان آزاد شد. بعداً دادگاه متذكر شد كه برنامه ریزی شده بود كه پرونده وی مورد بازبینی قرار گیرد و وی در بازداشت خانگی قرار گرفت و آزاد نشد.

در ۵ اکتبر، پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی قرقیزستان، اعتراضات گسترده ای در این کشور آسیانه میانه آغاز شد. در میدان مرکزی پایتخت، هزاران طرفدار احزاب که به پارلمان راه پیدا نکردند، تجمع کردند. آنها خواستار لغو نتایج رأی گیری شدند.

هنگامی که تلاش برای پراکنده کردن تجمع صورت گرفت، معترضین با مقامات امنیتی درگیر شدند. سپس معترضین ساختمان پارلمان قرقیزستان، شرکت تلویزیونی و رادیویی عمومی این کشور را تصرف کردند و الماس‌بیگ آتامبایف رئیس جمهور سابق را از بازداشتگاه کمیته دولتی امنیت ملی آزاد کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала