رونمایی کوریای شمالی از بزرگ‌ترین راکت قاره‌پیمای خود

© AFP 2023 / KCNA VIA KNSرونمایی کوریای شمالی از بزرگ‌ترین راکت قاره‌پیمای خود
رونمایی کوریای شمالی از بزرگ‌ترین راکت قاره‌پیمای خود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش کوریای شمالی در رژه بزرگ خود یک نوع راکت قاره‌پیمای جدید را که بزرگتر از نمونه‌های قبلی بود به نمایش گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک، کوریای شمالی در رژه بزرگ نظامی خود که شنبه برگزار شد، یک نوع راکت بالستیک  قاره پیمای جدید متحرک به نمایش گذاشت که به گفته کارشناسان بزرگ‌تر از نمونه‌های قبلی است.

ارتش کوریای شمالی این راکت قاره پیمای جدید را در حالی به نمایش گذاشت که بیشتر دولت این کشور نیز به وجود آن اشاره کرده بود. این راکت‌ها در رژه روز شنبه سوار بر موتر حامل راکت « 11- اکسل» به نمایش گذاشته شدند.

راکت قاره پیمای جدید به نظر بزرگتر از راکت «هواسونگ-15» است که نوامبر سال 2017 آزمایش شد. آزمایش آن راکت در آن برهه موجب اظهار نظر کارشناسان مبنی به در برد کامل بودن قاره امریکا از سوی راکت هواسونگ-15 شد.

رهبر کوریای شمالی در سخنرانی خود در این رژه هیچ اشاره‌ای به قابلیت‌های این راکت نکرد و تنها متعهد به تقویت توان دفاعی کشورش شد. طی روزهای گذشته نیز رسانه‌های دولتی کوریای شمالی به رونمایی از یک راکت جدید اشاره‌هایی کرده بودند.

کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی روز گذشته در مراسم رژه نظامی در این کشور بر تداوم تقویت توان نظامی و بازدارندگی این کشور از جمله در برابر تهدیدات فزاینده اتمی تأکید کرد. وی در این سخنرانی، از ارتش کشورش به‌خاطر کمک به جبران خسارات طوفان اخیر در این کشور  و همچنین تلاش‌های انجام شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کوریای شمالی قدردانی کرد.

وی افزود، امید دارد پس از اتمام بحران شیوع جهانی ویروس کرونا، بار دیگر دو کوریای متحد شوند. کیم جونگ اون در این سخنرانی هیچ اشاره‌ای به امریکا و مذاکرات نیمه کاره میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن نکرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала