داکتر ترامپ: رئیس‌جمهور دیگر ناقل کرونا نیست

© REUTERS / Erin Scottداکتر ترامپ: رئیس‌جمهور دیگر ناقل کرونا نیست
داکتر ترامپ: رئیس‌جمهور دیگر ناقل کرونا نیست  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داکتر رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا گفت که آخرین آزمایش آقای ترامپ حاکی است که او دیگر خطری برای انتقال کرونا به دیگران ندارد.

به گزارش اسپوتنیک سین کنلی، داکتر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس‌جمهور ترامپ براساس معیارهای مرکز کنترول و پیشگیری بیماری‌های این کشور می‌تواند به صورت امن از قرنطین خارج شود.

داکتر کنلی گفت که نمونه‌های گرفته شده در صبح شنبه از ترامپ نشان می‌دهد که او دیگر خطری برای انتقال بیماری به دیگران به شمار نمی‌آید؛ او در عین حال مشخص نکرد که آیا آخرین آزمایش کرونای ترامپ منفی بوده یا خیر.

ترامپ: وضعیت صحی‌ام عالیست، از دعاهای‌تان سپاسگزارم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: وضعیت صحی‌ام عالیست، از دعاهای‌تان سپاسگزارم

رئیس‌جمهور امریکا دو هفته پیش اعلام کرد که او و همسرش مبتلا به کووید-19 شده‌اند و به قرنطین خواهند رفت، اما فردای آن در پی وخامت حالش به شفاخانه نظامی والتر رید منتقل شد و تا دوشنبه در آنجا بستری بود.

طبق دستورالعمل‌های مرکز کنترول و پیشگیری از بیماری امریکا، افراد بزرگسال با علائم خفیف تا متوسط کووید–19 می‌توانند 10 روز پس از ظهور اولین علائم بیماری در کنار دیگران باشند، به شرط آنکه تا 24 ساعت بدون تب و دیگر علائم رو به بهبودی باشند. اما موارد حادتر، به مدت زمان قرنطین بیشتری نیاز دارد.

مناظره دوم میان بایدن و ترامپ قرار بود 15 اکتوبر برگزار شود که 14 روز از زمانی که برای اولین بار خبر ابتلای ترامپ به کرونا منتشر شد، می‌گذرد، اما پس از آنکه مسوولان برگزاری اعلام کردند که این مناظره به صورت مجازی خواهد بود، ترامپ آن را نپذیرفت و لغو کرد.

سازمان جهانی صحت 11 مارچ سال روان اعلام کرد که کووید-19 به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان تبدیل شده است. طبق آخرین داده‌های این سازمان، بیش از 36 میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند و کرونا جان حداقل 1.05 میلیون نفر را گرفته است. براساس گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، امریکا هند و برازیل به ترتیب سه کشور از لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا در جهان هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала