تفاوت واکنش های زنان و مردان به واکسن روسی ضد کرونا

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر تفاوت واکنش های زنان و مردان به واکسن روسی ضد کرونا
تفاوت واکنش های زنان و مردان به واکسن روسی ضد کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مدیر مرکز گامالی می‌گوید که واکنش‌های واکسین ضد کرونا در زنان و مردان یکسان آشکار می‌شود، اما از نظر اطلاعات آماری معتبر فقط بعد از این که آزمایش‌های ثبت شده تمام شود، ظاهر خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر گینزبورگ مدیر مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالی در روسیه گفت که واکنش‌های واکسین روسی ضد کرونا در مردان و زنان یکسان آشکار می‌شود، اما اطلاعات آماری معتبر فقط پس از این که آزمایش‌های ثبت شده تمام شود، ظاهر خواهد شد.

واکسین اسپوتنیک V روسیه بر اساس پلت فرم واقعی آدنوویروس انسان ساخته شده است - اسپوتنیک افغانستان
واکسین "اسپوتنیک V" روسیه بر اساس پلت فرم واقعی آدنوویروس انسان ساخته شده است

به گفته وی، هنوز متوجه تفاوت واکنش‌های زن و مرد نشده است.

گینزبورگ گفت: شاید وقتی 40 هزار واکسین تزریق کنیم، از نظر آماری تفاوت قابل توجهی پیدا شود، اما تاکنون نتوانسته ایم چنین تفاوتی را مشاهده کنیم.

یازدهم ماه اکست سال روان، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه از ثبت اولین واکسین کرونای جهان در روسیه خبر داد. این واکسین که «اسپوتنیک وی» نام گذاری شده است، توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالی با حمایت صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه تولید شده است.

آزمایشات بالینی واکسین پس از ثبت واکسین از 7 سپتمبر در مسکو آغاز شد. در کل، 40 هزار داوطلب شرکت می‌کنند که 10 هزار نفر از آنها پلاسیبو  یا دارونما دریافت می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала