اعلام آمادگی آذربایجان برای آغاز مذاکرات با ارمنستان

© Sputnik / Azerbaijani Presidential Press Office /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام آمادگی آذربایجان برای آغاز مذاکرات با ارمنستان
اعلام آمادگی آذربایجان برای آغاز مذاکرات با ارمنستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور آذربایجان می‌گوید که کشورش آماده است بلافاصله با ارمنستان مذاکرات در مورد قره‌باغ کوهستانی را آغاز کند.

به گزارش اسپوتنیک، الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان گفت: باکو آماده است تا بلافاصله مذاکرات خود را با ایروان در مورد قره‌باغ کوهستانی آغاز کند.

وی افزود: "ما آماده هستیم که از فردا شروع کنیم، بنابراین همه چیز به اقدامات گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، برنامه کاری آنها بستگی دارد. طرف ما آماده است تا بلافاصله شروع کند."

موافقت آذربایجان و ارمنستان با آتش‌بس در قره باغ - اسپوتنیک افغانستان
موافقت آذربایجان و ارمنستان با آتش‌بس در قره باغ

آذربایجان و ارمنستان پس از گفتگوهای ده ساعته وزاری خارجه دو کشور با میانجی‌گری روسیه، روی آتش‌بس در قره‌باغ کوهستانی به توافق رسیدند. این آتش‌بس از ساعت ۱۲ تاریخ ۱۰ اکتوبر وضع شد. هدف از این وضع رژیم آتش‌بس تبادله زندانیان و همچنان تبادله اجساد کشته‌شدگان با پا در میانی کمیته صلیب سرخ، می‌باشد.

قابل ذکر است که حدود دو هفته می‌شود که درگیری نظامی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ کوهستانی شروع شده است و دو طرف طی این مدت، یکدیگر را به آغاز درگیری متهم کرده‌اند و بر اثر این درگیری ده‌ها نفر از دو طرف کشته یا زخمی شده‌اند. دو طرف مدعی حملات طرف مقابل به غیرنظامیان هستند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала