بازهم شمار بیماران کرونایی در روسیه رکورد زد/ کار از راه دور و آغاز واکسیناسیون گسترده 

© Sputnik / Aleksey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر بازهم شمار بیماران کرونایی در روسیه رکورد زد/ کار از راه دور و آغاز واکسیناسیون گسترده 
بازهم شمار بیماران کرونایی در روسیه رکورد زد/ کار از راه دور و آغاز واکسیناسیون گسترده  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شهردار مسکو از آغاز واکسیناسیون گسترده در جریان چند ماه آینده خبر داد و دورکاری را یکی از گزینه های خوب برای جلوگیری از رکود اقتصادی دانست. 

به گزارش اسپوتنیک، ستاد عملیاتی مبارزه و کنترل بر گسترش ویروس کرونای روسیه امروز از شناسایی بیش از 13 هزار بیمار کرونایی تازه خبر داد. 

بر پایه داده های این ستاد، در جریان یک شبانه روز گذشته 13634 بیمار دچار شده به ویروس کرونا در روسیه شناسایی شده که از این میان تنها 4501 بیمار در شهر مسکو ثبت شده است. 

این ستاد نوشته است، که این رقم یک رکورد برای کل زمان این بیماری همه گیر است. 

این ستاد افزوده است، که در 24 ساعت گذشته همچنین 4240 نفر درمان و 149 نفر دیگر جان باخته اند. 

شناسایی نزدیک به 13 هزار بیمار کرونایی تازه در روسیه - اسپوتنیک افغانستان
شناسایی نزدیک به 13 هزار بیمار کرونایی تازه در روسیه

بر پایه داده های این ستاد، کمترین میزان رشد بیماری کووید-19 در چچن (0.3٪) و چوواشیا (0.4٪) ثبت شده است.

بنابراین، شمار کل موارد COVID-19 کشف شده در این کشور به 1،298،718 رسیده است، که از این میان 22،597 نفر جان باخته و 1،020،442 بیمار بهبود یافته اند.

در همین حال، سرگئی سبیانین شهردار مسکو گفت، که مقام ها بر رعایت الزامی شرکت ها برای انتقال 30 درصد از کارمندان شان به کار از راه دور نظارت می کنند و این یک گزینه خوب برای جلوگیری از رکود اقتصاد می دانند. 

سبيانين گفت: "متأسفانه، چاره ديگری وجود ندارد و اين در واقع آسانترین ترين گزينه است، وقتی شركت ها تعطيل نشوند، هيچ يك از حوزه های اقتصادی بسته نشده است.

وی همچنین یادآوری کرد، که طی چند ماه واکسیناسیون گسترده جمعیت امکان پذیر خواهد بود.

وی یادآور شد، که طی چند ماه تولید واکسین در برابر ویروس کرونا در مقیاس صنعتی امکان پذیر است که به نوبه خود امکان واکسیناسیون گسترده مردم را فراهم می کند.

او افزود، که "این داستان پایان می یابد، اما ما باید بدون از دست دادن این داستان را مرور کنیم. همیشه این خطر در اطراف ما وجود دارد که شخصی در این نزدیکی هست که شاید حتی بدون اینکه خودش بداند از بیماری COVID-19 بیمار است".

شهردار، مسکوویان را به رعایت الزامات پزشکان ترغیب کرد و یادآوری کرد، که این "هوس شخصی نیست".

افزون بر این، سبیانین گفت، که مقامات شهر به دلیل همه گیری قصد ندارند، کار بر روی برنامه های توسعه شهر را متوقف کنند. وی توضیح داد، که چنین تصمیمی متوقف کردن کار بنگاه هاست.

وی گفت، "بنابراین، ما از برنامه توسعه، از جمله حمل و نقل - تأمین تراموا، بس های برقی، واگن های مترو، خارج می شویم".

به نوبه خود، فرماندار منطقه مسکو آندری وروبیوف گفت، که رهبری منطقه همه تلاش خود را برای جلوگیری از اقدامات محدود کننده جدید به دلیل COVID-19 انجام می دهد، که در صورت معرفی، عواقب منفی برای اقتصاد به دنبال خواهد داشت.

استاندار همچنین گفت، که لازم است به روس ها توضیح داده شود که وضعیت شیوع عفونت و الزام به مطابقت با توصیه های پزشکان "خودخواهی نیست". علاوه بر این، ووروبیوف خاطرنشان كرد، كه وی برای تأمین كاركنان پزشكی برای درمانگاه موقت پاتریوت كه در 6 اكتبر افتتاح شد، به دولت كمك كرد.

رئیس منطقه گفت: "ما با 700 پزشك در پیرامون مسكو از شهرهای مختلف، در درجه اول از آكادمی پزشکی نظامی تماس گرفتیم".

در همین حال، الکساندر گانزبورگ مدیر مرکز پژوهشی ملی اپیدمیولوژی و میکروب شناسایی گامالیه درباره واکسین ضد کرونای اسپوتنیک وی گفت، که این واکسین برای مردان و زنان یکی است. 

گانزبورگ گفت: "شاید وقتی 40 هزار واکسین بزنیم، از نظر آماری تفاوت قابل توجهی پیدا شود، اما تاکنون توجه به آن امکان پذیر نبوده است."

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала