باکو ایروان را به نقض آتش بس متهم کرد

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر باکو
باکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باکو تاکید می نماید که نظامیان ارمنی نیروهای آذربایجان را حین تخلیه اجساد کشته شده گان هدف قرار داده اند.

کامران علی اف سارنوالی عمومی آذربایجان گفت که روز جمعه پس از آغاز آتش بس، نیروهای ارمنستان به سمت آذربایجانی تیراندازی کرد و وی تلاش کرد تا اجساد سربازان کشته شده طرف ارمنی را بردارد.

اعلام آمادگی آذربایجان برای آغاز مذاکرات با ارمنستان - اسپوتنیک افغانستان
اعلام آمادگی آذربایجان برای آغاز مذاکرات با ارمنستان

علی اف در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "دیروز کارمندان سارنوالی نظامی آذربایجان با سربازان مشغول جمع آوری اجساد سربازان ارمنی کشته شده در منطقه ترتر بودند که مورد تیراندازی نیروهای ارمنی قرار گرفتند که در نتیجه یک دکتر نظامی آذربایجانی زخمی شد."

جنگ در خط تماس در قره باغ از 27 سپتامبر آغاز شد. ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به راه انداختن خصومت متهم می کنند. از قراباغ گزارش می دهند که مساکن مردم بیگناه به شمول پایتخت این جمهوریت بررسمیت شناخته نشده، به شمول استپاناکرت مرکز این جمهوریت مورد هدف نیروهای آذربایجان قرار گرفته اند. باکو اطلاع داده است که ارمنستان با ادعا اینکه انقره به طور فعال از باکو حمایت می کند، برای اولین بار حالت نظامی را اعلام نموده است. آذربایجان نیز جزئی حالت نظامی را وضع کرده است.

در تاریخ 9 اکتوبر ، وزرای امور خارجه آذربایجان و ارمنستان به دعوت رئیس جمهور فدراسیون روسیه وارد مسکو شدند و بیش از 10 ساعت با همتای روس خود گفتگو کردند. در نتیجه ، ایروان و باکو توافق کردند که از ظهر 10 اکتوبر آتش بس را در قره باغ نافذ می گردد. در این جریان باید زندانیان و اجساد کشته شده گان را مبادله کنند و همچنین در مورد جزئیات خاص آتش بس توافق نمایند. با این حال، روز شنبه، طرفین شروع به متهم کردن یکدیگر به نقض آتش بس کردند.

رهبران روسیه، ایالات متحده و فرانسه طرف های مخالف را به توقف درگیری و شروع مذاکرات بدون پیش شرط فراخواندند. ترکیه اظهار داشت که در صورت وخیم تر شدن اوضاع در قره باغ کوهستانی کاملاً از آذربایجان حمایت خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала