تیلفون هوشمند می تواند ناقل ویروس شود

© Sputnik / Sergey Pyatakov /  مراجعه به بانک تصاویر تیلفون های هوشمند می توانند ناقل ویروس باشند
تیلفون های هوشمند می توانند ناقل ویروس باشند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان عوامل زنده ماندن ویروس کرونا در تلیفون های هوشمند و بانک نوت ها را کشف کردند.

به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آلتشتین، دکتر علوم طب و ویروس شناس اظهار داشته است، دوره ای که بانک نوت کاغذی و تلیفون های هوشمند می توانند COVID-19 را حمل کنند، وابستگی به دوز ویروس، وجود اشعه ماورا بنفش و ویژگی های محیط بستگی دارد ، اما معمولاً فقط چند روز طول می کشد.

امکان مخفی کردن نمبرهای تلیفون در مسنجر تلگرام - اسپوتنیک افغانستان
امکان مخفی کردن نمبرهای تلیفون در مسنجر تلگرام

پیش از این، Virology Journal مطالعات دانشمندان مرکز آمادگی استرالیا برای امراض را منتشر کرده بود که طبق آن اسکناس، صفحه لمسی، قلم فلزی و هندریل می توانند ویروس کرونا را به مدت یک ماه حمل کنند.

"باید در نظر داشت که نتایج مربوط در این ارتباط برای افراد مختلف فرق دارد. نخست نتایج اولیه به دوز ویروسی بستگی دارد. هرچه دوز بیشتری باشد، ویروس هم بیشتر تشخیص می گردد. آلتشتاین در مورد اظهارات دانشمندان توضیح داده گفت: دیگر این که شیوع ویروس هم وابستگی به فضائی قید و آزاد مانند خانه و یا در فضائی نورانی  دارد. زیرا ویروس در مقابل نور ماورا بنفش حساس است. بر علاوه این که در چه محیطی صورت گرفته نیز مهم می باشد. "

آلتشتین تأکید کرد: "البته طی چند روز، ویروس فعالیت خود را از دست می دهد و تهدیدی محسوب نمی شود. اما شما باید سطح تلیفون خود را پاک کنید. البته پاک کردن پول از ویروس کار مشکل است."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала