سازمان جهانی بهداشت: موج دوم ویروس کرونا هنوز آغاز نشده

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان جهانی بهداشت: موج دوم ویروس کرونا هنوز آغاز نشده
سازمان جهانی بهداشت: موج دوم ویروس کرونا هنوز آغاز نشده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از نمایندگان سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌ای گفت: انواع و اشکال ویروس کرونا نشان می دهد که موج دوم بیماری همه گیر COVID-19 تا هنوز موجود نیست.

به گزارش اسپوتنیک، دوریت نیتزان، مدیر منطقه ای کمک‌ های اضطراری سازمان بهداشت جهانی در کنفرانس "بیماری همه گیر 2020: چالش ها، راه حل ها و پیامدها" گفت: «انواع و اشکال ویروس کرونا نشان می دهد که موج دوم بیماری همه گیر وجود ندارد».

به گفته نیتزان: کشور های موجود است که در حال حاضر افزایش در تعداد موارد ویروس کرونا در آنها مشاهده می‌شود، اما همچنین کشورهایی نیز موجود است که کاهش آمار در آن دیده می‌شود.

آخرین آمار کرونا در روسیه؛ شناسایی 13868 مبتلای جدید - اسپوتنیک افغانستان
رکورد تازه؛ شناسایی 13868 مبتلای جدید به ویروس کرونا

نیتزان خاطرنشان کرد که "به دلیل این واقعیت که فقط 5 در صد از جمعیت جهان به شدت بیمار شده اند" بسیاری نمی دانند که ویروس کرونا یک ویروس بسیار  تهدید کننده است. نیتزان افزود: "اما این 5 در صد رنج بسیاری را متقبل شده و حتا پس از درمان نیز زندگی آنها در خطر است".

گفتنی است بیماری کووید-19 نخستین بار در دسامبر 2019 در شهر ووهان، مرکز  هوبئی چین مشاهده و طی مدت کوتاهی با شیوع در سراسر جهان تبدیل به پاندمی شد.

براساس جدیدترین آمار پایگاه اطلاعاتی ارزیابی ‌های جهانی «ورلدومتر» تاکنون 38 میلیون و 43 هزار و 916 نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

از این میان یک میلیون و 85 هزار و 375 بیمار مبتلا به کرونا در سراسر جهان جان باخته و در مجموع 28 میلیون و 606 هزار و 252 نفر نیز بهبود یافته‌اند. روند درمان 8 میلیون و 352 هزار و 289 نفر در جهان همچنان ادامه دارد.


نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала