چرا اجیران جنگی سوری از قره باغ فرار می‌کنند؟

© AFP 2023 / Vahram BaghdasaryanАрмянские военнослужащие Армии самообороны Нагорного Карабаха ведут обстрел по азербайджанских позиций в городе Мартакер
Армянские военнослужащие Армии самообороны Нагорного Карабаха ведут обстрел по азербайджанских позиций в городе Мартакер - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ده ها تن از اجیران جنگی سوری از قره باغ کوهستانی خارج شده و به خانه های خود بر گشتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال به استناد به یک منبع این نشریه، صدها تن اجیران جنگی سوری که قبلا توسط ترکیه به قره باغ اعزام شده بودند، بسیاری از آنها  طاقت جنگ شدید را تحمل نکرده و حدود 200 نفر آنها درخواست بازگشت دادند. در همین حال، با افزایش سریع شمار کشته شدگان، روحیه اجیران جنگی سوری تضعیف شده است.

در عین حال، حقوق ماهانه اجیران جنگی سوری حدود دو هزار دالر است و به این دلیلی تعداد کسانی که مایل به رفتن به قره باغ هستند، کاهش نمی یابد.

در 13 اکتبر آرایک هاروتیانیان، رهبر قره باغ  اصلاحاتی را در قانون دفاع این جمهوری خود خوانده  امضا کرد که به داوطلبان از کشورهای خارجی  اجازه می دهد در درگیری با آذربایجان شرکت کنند اما اعلام نشد که منظور از داوطلبان، از کدام کشورها است.

یادآور می شود اوایل ماه اکتبر ، روزنامه روسی "نووایا گازتا" چگونگی اعزام مزدوران مورد حمایت ترکیه از سوریه به قره باغ را فاش کرد. به نوشته این روزنامه ، یک سوری ترکمن تبار به نام سیف ابوبکر در حال ثبت نام جنگجویان  برای اعزام به قره باغ است. گفته می شود وی یکی از افراد وابسته به سازمان موسوم به ارتش آزاد سوریه است.

Министр иностранных дел Армении Зограб Мнацаканян - اسپوتنیک افغانستان
وزیر خارجه ارمنستان خواستار متوقف شدن جنگ در قره باغ شد

شایان ذکر است درگیری ها در قره باغ در 27 سپتامبر شدت گرفت و ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به گلوله باران مواضع و نقاط مسکونی در امتداد خط  رویایی دو طرف متهم کردند. ایروان ادعا می کند که 4000 اجیران جنگی منتقل شده توسط ترکیه از سوریه در کنار نیروهای باکو می جنگند.

گفتنی است که جمهوری ‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال 1992 به دنبال تصرف منطقه قره ‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش ‌ها برای حل مناقشه قره‌ باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی ‌نتیجه بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала