کمیسیون برای خروج نیروهای امریکا از عراق تشکیل شد

© Photo / LCpl Andrew P. Roufs, USMC / Defense Imageryخروج نیروهای امریکا از عراق
خروج نیروهای امریکا از عراق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه عراق روز پنجشنبه گفت، عراق کمیسیون را برای هماهنگی برنامه زمانی با ایالات متحده برای خروج نیروهای نظامی امریکایی از این کشور تشکیل داده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه عراق طی بیانیه ای گفت: "کمیسیون تخنیکی برنامه زمان بندی خروج نیروهای آمریکایی از عراق را با طرف امریکایی هماهنگ خواهد کرد."

تدارکات دولت امریکا برای خروج دیپلمات‌هایش از عراق - اسپوتنیک افغانستان
تدارکات دولت امریکا برای خروج دیپلمات‌هایش از عراق

این وزارت گفت است که تصمیم برای تشکیل این کمیسیون در چارچوب دور گفتگوی استراتژیک بین عراق و ایالات متحده اتخاذ شده است که در 19 آگوست در واشنگتن انجام شد.

در 5 جنوری ، پارلمان عراق با اکثریت آرا به خروج نیروهای خارجی از این کشور رأی داد و همچنین در مورد بازنگری در قالب همکاری با ائتلاف بین المللی ضد تروریستی به رهبری امریکا صحبت کرد. این اقدامات در پاسخ به عملیات امریکا در منطقه میدان هوائی بین المللی بغداد بود که در نتیجه آن در شب 3 جنوری جنرال ایرانی ، قاسم سلیمانی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندیس معاون رئیس شبه نظامیان شیعه عراق کشته شدند. در واشنگتن ، اعتقاد بر این است که آنها در سازماندهی حمله به سفارت ایالات متحده در بغداد در 31 دسامبر 2019 نقش دارند. ایران با حمله به پایگاه های آمریکا در عراق ، از جمله عین الاسد ، پاسخ داد.

پس از این وقایع ، ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده تعدادی از تأسیسات را كه قبلاً ارتش امریكا در آنجا مستقر نموده بود از جمله تعدادی پایگاه هوایی و مقر مشاوران نظامی ائتلاف به ارتش عراق تحویل داد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала