درآمد بزرگترین صندوق ذخیره جهان در طی شیوع ویروس کرونا

© Fotolia / Marcel Schauerدرآمد بزرگترین صندوق ذخیره جهان در طی شیوع ویروس کرونا
درآمد بزرگترین صندوق ذخیره جهان در طی شیوع ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صندوق بازنشستگی کشوری ناروی، ده ها میلیارد دالر از محل افزایش ذخایر فناوری در طی شیوع ویروس کرونا جمع کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، صندوق بازنشستگی ناروی در سه ماهه سوم سال 2020 در بازارهای جهانی 44 میلیارد دالر جمع‌آوری کرده است. درآمد سرمایه گذاری، که 1.2 تریلیون دالر تخمین زده می شود، 4.3 درصد بوده. این سه نقطه اساسی زیر هدفی است که توسط خزانه داری پادشاهی تعیین شده است. در نیمه اول سال، سرمایه گذاری‌ها سود منفی 3.4 درصدی را نشان دادند.

 تاسیس صندوق جهانی مبارزه با کرونا سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان
تاسیس صندوق جهانی مبارزه با کرونا از سوی سازمان ملل

این صندوق در نظر دارد سرمایه گذاری ها را در بازار ایالات متحده افزایش دهد، جایی که شرکت های فناوری رشد سریعی را نشان می دهند.
Индекс Nasdaq Composite که شامل بسیاری از شرکت های بخش فناوری است، بیش از 70 درصد نسبت به ماه مارچ 2020 افزایش یافته است. اگر در 23 مارچ شاخص در 6،860.67 واحد بود، طبق داده های Nasdaq تا 14 اکتوبر به 11،768.73 واحد رسید.

این صندوق در سال 1990 تأسیس شده است و از سود بیش از حد نفت تشکیل شده است، بدین ترتیب شبیه صندوق رفاه ملی روسیه (NWF) است. این کشور پادشاهی اسکاندیناوی یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت در جهان و یکی از اصلی ترین رقبای روسیه در مهمترین بازار اروپا است.

بر اساس این گزارش، سهم هر ناروی در این صندوق 190 هزار دالر است. این سازمان حدود یک و نیم درصد از کل سهام جهان را در اختیار دارند. در اوایل ماه اپریل ، به دلیل سقوط قیمت سهام ، 113 میلیارد دالر ضرر متحمل شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала