ایروان از درگیری شدید در جنوب قره باغ خبر داد

© AFP 2023 / Aris Messinis ایروان از درگیری شدید در جنوب قره باغ خبر داد
 ایروان از درگیری شدید در جنوب قره باغ خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان روز جمعه گفت که درگیری های سنگین در طرف جنوبی خط ارتباطی قره باغ ادامه دارد.

به گزارش اسپوتنیک، آرتسرون هوانسیان، سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان روز جمعه در جلسه توجیهی گفت که درگیری های سنگین در جهت جنوبی خط ارتباطی قره باغ ادامه دارد.

وی افزود: "امروز، در جهات جنوبی و شمالی خط تماس، پس از آماده سازی گسترده توپخانه، با پشتیبانی هواپیماهای بدون سرنشین و موشک، دشمن حمله گسترده ای را آغاز کرد.

به گفته وی، نبردهای شدید به ویژه در طرف جنوب صورت گرفت. سپس در نتیجه دو حمله در جهت شمال، دشمن به عقب رانده شد.

هوانسیان، برعلاوه گفت که دشمن نتوانست به موقعیت های استراتژیک دست یابد. نبردهای سنگین در جنوب همچنان ادامه دارد و افزود که نیروهای ارمنی در برخی مناطق مواضع خود را تقویت کردند.

الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان  - اسپوتنیک افغانستان
باکو جنگ آزاد سازی را در قره باغ پیش می برد

هوانسیان همچنین اشاره کرد که شدید ترین نبردها در جنوب دشت اراک و در شمال در نزدیکی ماتاگیس، در جریان است. در همان زمان، وی تأكید كرد كه هیچ تغییر خاصی خط جنگ وجود ندارد.

شایان ذکر است که جنگ در خط تماس در قره باغ از 27 سپتامبر آغاز شد. ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به راه اندازی جنگ متهم می کنند، آنها در قره باغ از بمباران توپخانه ای در شهرک های مسالمت آمیز جمهوری ناشناخته از جمله پایتخت آن، استپاناکرت خبر می دهند. ارمنستان با ادعا اینکه انقره به طور فعال از باکو حمایت می کند، حکومت نظامی و برای اولین بار- بسیج عمومی اعلام کرد. بسیج جزئی در آذربایجان و در بعضی جاها حکومت نظامی معرفی شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала