واکنش الهام علی‌اف به بمباران گنجه: مقصران منتظر سخت‌ترین مجازات باشند

© AP Photo / Azerbaijani Presidential Press Officeواکنش الهام علی‌اف به بمباران گنجه: مجرمان منتظر سخت‌ترین مجازات باشند
واکنش الهام علی‌اف به بمباران گنجه: مجرمان منتظر سخت‌ترین مجازات باشند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور آذربایجان قول داد کسانی که در حملات موشکی به شهر گنجه دست داشته‌اند، در میدان جنگ شدیدا مجازات خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان در سخنرانی امروز خود گفت: این جنایت جنگی است، جنایت علیه بشریت. اگر جامعه جهانی نخواهد آنها را مجازات کند، ما عاملان را مجازات خواهیم کرد. ما آنها را در میدان نبرد مجازات می کنیم و پاسخ می دهیم.

رئیس جمهوری آذربایجان همچنین گفت، نیروهای مسلح کشورش شهر "فضولی" در قره باغ را به کنترل خود درآورده اند. او همچنین گفت، ارتش جمهوری آذربایجان شماری از روستاها در این منطقه را "آزاد" کرده اند.  

امروز مقام های جمهوری آذربایجان اعلام کردند شهرهای گنجه و مینگه‌چویر در بحبوحه تنش ها در منطقه قره باغ هدف حمله راکتی قرار گرفته اند. براساس گزارش ها، جسد 13 تن تاکنون از زیر آوارها بیرون کشیده شده است.

Военнослужащие армянской армии - اسپوتنیک افغانستان
حمله راکتی خونین ارمنستان به شهر "گنجه" آذربایجان

این در حالی است که وزارت دفاع ارمنستان تاکید دارد که این حملات از جانب آنها به اراضی جمهوری آذربایجان صورت نگرفته است.

رویارویی مرگبار میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ از 27 سپتامبر اوج گرفته است. به رغم آتش بسی که با میانجیگری روسیه حاصل شد، تبادل آتش و خصومت ها ادامه دارد.

یادآوری می کنیم، که درگیری ها در قره باغ در فیبروری 1988 آغاز شد، زمانی که منطقه خودمختار قره باغ کوهستانی از جدایی خود از اتحاد جماهیر شوروی آذربایجان خبر داد. در جریان درگیری مسلحانه در سالهای 1992-1994، آذربایجان کنترل خود را بر قره باغ و هفت منطقه مجاور از دست داد. از سال 1992 ، مذاکرات در مورد حل و فصل صلح آمیز منازعات در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، به سرپرستی سه رئیس مشترک - روسیه، ایالات متحده و فرانسه در جریان است. آذربایجان اصرار دارد، که تمامیت ارضی خود را حفظ کند، ارمنستان از منافع جمهوری ناشناخته محافظت می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала