شکایت امریکا از ترکیه مبنی بر انتقال داده‌های ناتو به روسیه از طریق اس-400

© Sputnik / Sergey Pivovarov /  مراجعه به بانک تصاویر شکایت امریکا از ترکیه مبنی بر انتقال داده‌های ناتو به روسیه از طریق اس-400
شکایت امریکا از ترکیه مبنی بر انتقال داده‌های ناتو به روسیه از طریق اس-400 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آخرین آزمایش‌های ترکیه از سیستم دفاع هوایی اس-400 ساخت روسیه، همزمان با افزایش تنش در روابطش با یونان و ناتو، اختلافات بین انقره و متحدانش در اتحاد را بیشتر می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه امریکایی بریکینگ دیفنس می‌گوید که امریکا و ناتو شکایت کرده اند که سیستم‌ دفاع هوایی اس-400 ترکیه طیاره‌های ناتو تهدید و می‌تواند اطلاعات عملیاتی را به ارتش روسیه بفرستد.

  هشدار شدید آمریکا به ترکیه در خصوص آزمایش S-400 - اسپوتنیک افغانستان
هشدار شدید آمریکا به ترکیه در خصوص آزمایش S-400

این شریه ادعا می‌کند: مقامات امریکایی و ناتو شکایت کرده اند که رادار روسیه طیاره‌های ناتو را به به‌خطر می‌اندازد، زیرا این سیستم می‌تواند اطلاعات عملیاتی این سازمان را به ارتش روسیه بفرستد.

پرتاب راکت‌های این سیستم دفاع هوایی در 16 اکتوبر انجام شد. در جریان آزمایشات ترکیه، سه راکت پرتاب شد که با موفقیت سه هدف را رهگیری کرد. نشریه The Drive اذعان می‌کند که اهداف اس-400 ترکیه طیاره‌های بدوس سرنشین بانشی ساخت بریتانیا بوده است.

پیش از این نیز مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه امریکا هشدار داده بود در صورتیکه انقره اس-400 را راه‌اندازی کند، با پیامدهای جدی مواجه خواهد شد.

در ماه جولای خلوصی آکار، وزیر دفاع ملی ترکیه گفته بود که ما آماده‌ایم تا درباره نگرانی های امریکا در مورد ناسازگاری اس-400 و اف-35 گفتگو کنیم.

او گفته بود که گزارش دولت امریکا درباره این جنگنده‌ها نیز نشان داد كه دور کردن ترکیه از این برنامه، باعث برخی ریسکها در قطعات مهم برنامه تولید آن٬ تقویم تولیدی و هزینه‌های آن می‌شود. ترکیه نه تنها دریافت کننده برنامه اف-35 بلکه شریک تولید آن نیز است. امنیت این جنگنده‌‌‌ها هم برای ترکیه و هم ایالات متحده امریکا مهم است. ما آماده‌ایم تا درباره نگرانی های ایالات متحده در مورد سازگاری اس-400 و اف-35 گفتگو کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала