ارمنستان سرنگونی جنگنده خود را تکذیب کرد

© REUTERS / Eduard Korniyenkoارمنستان سرنگونی جنگنده خود را تکذیب کرد
ارمنستان سرنگونی جنگنده خود را تکذیب کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از آن که وزارت دفاع آذربایجان از ساقط کردن جنگنده سوخو-25 ارمنستان توسط واحدهای دفاع هوایی خود رد قره‌باغ خبر داد، ارمنستان اعلام کرد که این خبر صحت ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، شوشان استپانیان سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان بیانیه باکو در مورد انهدام جنگنده سوخو-25 ارمنستان را تکذیب کرد.

وزارت دفاع ملی آذربایجان روز یکشنبه (18 اکتوبر) با نشر بیانیه‌ای گفته بود که واحد‌های دفاع هوایی کشور یک فروند جنگندۀ سوخو-25 ارمنستان را ساقط کردند.

ساعاتی پس از اعلام آتش‌بس موقت؛ آذربایجان و ارمنستان یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کردند - اسپوتنیک افغانستان
ساعاتی پس از اعلام آتش‌بس موقت؛ آذربایجان و ارمنستان یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کردند

در بیانیه آمده بود که «ساعت 12:30 به وقت محلی واحدهای دفاع هوایی کشور یک فروند جنگنده دیگری نوع سوخو-25 متعلق به ارمنستان که قصد حمله هوایی به مواضع واحدهای ما را در منطقه جبرائیل واقع در قره‌باغ کوهستانی داشت، سرنگون کردند».

آقای استپانیان گفت: این اطلاعات با واقعیت مطابقت ندارد.

درگیری ها در قره باغ کوهستانی در 27 سپتمبر شدت پیدا کرد. ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به گلوله باران مواضع و نقاط مسکونی در امتداد خط  رویایی دو طرف متهم کردند. ایروان ادعا می‌کند که چهار هزار مبارز منتقل شده توسط ترکیه از سوریه در کنار نیروهای باکو می‌جنگند.

روز 9 اکتوبر وزرای خارجه آذربایجان و ارمنستان به دعوت رئیس‌جمهور پوتین به مسکو آمدند و پس از بیش از 10 ساعت مذاکره با حضور سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه بر سر برقراری آتش‌بس در قره باغ از ظهر روز 10 اکتوبر، تبادل اسرا و اجساد قربانیان به توافق رسیدند؛ اما با این حال طرفین یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم می‌کنند.

درگیری های میان باکو و ایروان درباره منطقه قره باغ از فبروری 1988 و از زمانی که منطقه قره ‌باغ جدایی خود را از آذربایجان اعلام کرد، آغاز شده است. در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترول منطقه قره ‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک سازمان همکاری و امنیت اروپا با ریاست مشترک روسیه، امریکا و فرانسه آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала