نقاط ضعف ویروس کرونا شناسایی شد

© Photo / Sai Li / Tsinghua University School of Life Sciences نقاط ضعف ویروس کرونا شناسایی شد
  نقاط ضعف ویروس کرونا شناسایی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان امریکایی و پولندی نقاط ضعف کروناویروس نوع SARS-CoV-2 را نامبردند.

به گزارش اسپوتنیک، یک گروه بین المللی از دانشمندان امریکایی و پولندی نقاط ضعف کروناویروس نوع کروناویروس سندرم حاد تنفسی- 2 را نامبردند که ممکن است به ایجاد داروی جدید کمک کند.  

مشخص شد که ویروس کرونا از "قیچی مولکولی" که بدون آن به تکثیر و خاموش کردن پروتئین های انسانی مهم برای پاسخ ایمنی قادر نیست،استفاده می کند.

نتایج این تحقیق در مقاله ای مجله علمی  (Science Advances، منتشر شده است.

نشانه های تازه ای ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
نشانه های تازه ای ویروس کرونا

مشکل ضد ویروس های سنتی این است که آنها بر روی آنزیم های ویروسی عمل می کنند که جهش یافته و مقاومت دارویی ایجاد می کنند. بنابراین، تأثیرگذاری بر پروتئین هایی که مسئول تکثیر ویروس هستند، عامل مهمی است. دانشمندان بیش از 300 پروتئین تولید شده توسط سلول آلوده را شناسایی کرده اند که با ویروس های فوق تعامل دارند. در همان زمان، کمتر از 20 ذرات ویروسی در بدن انسان در حال حاضر تحت تأثیر قرار گرفته اند. از جمله پروتئین گیرنده Tom70 است که در حرکت مولکول های پروتئین از سیتوزول به میتوکندری و فعال سازی پروتئین های سیگنالینگ میتوکندری نقش دارد. بنابراین ، Tom70 به ویروس های کرونا کمک می کند، با این حال، با تعامل با ژن کرونا ویروس Orf9b، این آنزیم می تواند به عنوان یک هدف دارویی برای داروهای ضد ویروسی با طیف گسترده استفاده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала