دانشمندان علایم زندگی را در زهره مشاهده نمودند

© AFP 2023 / Akihiko Ikeshita /JAXA via Jiji Pressسیاره زهره
سیاره زهره - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فیزیکدانان ساده ترین اسید آمینه گلیسین را در سیاره زهره نظام شمس کشف کرده اند که ممکن گوینده گی از وجود حیات در سیاره زهره کند.

به گزارش اسپوتنیک، این عنصر با استفاده از یک آرایه آنتن بزرگ در آتاکاما شناسایی شده است.

دانشمندان توضیح دادند: "در بیوفیزیک، روش های سنتز ساده ترین اسید آمینه گلیسین از مولیکول های ساده برای تکامل کیمیاوی و منشأ حیات از اهمیت بسیاری برخوردار است."

زهره دوگانه مرموز زمین است - اسپوتنیک افغانستان
زهره دوگانه مرموز زمین است

به گفته آنها، رادیو تلسکوپ متوجه خط مشخصه جذب گلیسین در عرض های مرکزی سیاره شد. علاوه بر این ، قوی ترین سیگنال در نزدیکی خط استوا مشاهده شد، در حالی که در قطب ها ثبت نشده بود.

دانشمندان بر این باورند که گلیسین وجود اشکال اولیه زندگی در زهره را نشان می دهد. بنابراین، فعلاً دومین نشانه ای است که فیزیکدانان اخیراً کشف کرده اند. به گزارش پروفایل، نتایج این مطالعه در پورتال arXiv نشر گردیده است.

سیاره زُهره یا  ناهید  (Venus) ) به ترتیب نزدیکی به خورشید، دومین سیاره  منظومهٔ شمسی است که در مداری میان مدارهای زمین و عطارد قرار گرفته ‌است. سیارهٔ زهره از نظر مداری، نزدیک‌ترین فاصله به زمین را دارد.

 زهره بعد از ماه، درخشان‌ترین جرم آسمانی طبیعی است که به هنگام شب در آسمان زمین دیده می‌شود .سیارهٔ زهره، بدون قمر است و در مدار تقریباً دایره‌واری به‌دور خورشید می‌گردد. این سیاره از بسیاری دیدگاه‌ها ازجمله اندازه، جرم، قدرت جاذبه و ترکیبات ساختاری به زمین همانندی دارد و به خاطر همین نزدیکی‌ها آن را سیاره «خواهر زمین» نیز خوانده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала