کشف زیردریایی گمشده هیتلر بعد از چند دهه + ویدیو

© Photo / Norwegian Coastal Administration/KystverketРеконструкция облика U-864 - немецкой подводной лодки типа IXD2 времен Второй мировой войны
Реконструкция облика U-864 - немецкой подводной лодки типа IXD2 времен Второй мировой войны - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروی دریایی ترکیه یک زیردریایی متعلق به جنگ جهانی دوم را که در دریای سیاه غرق شده بود، کشف کردند.

به گزارش اسپوتنیک، نیروی دریایی ترکیه یک زیردریایی متعلق به جنگ جهانی دوم را که در دریای سیاه غرق شده بود کشف کرد. گفته شده است که زیردریایی یو-23 در عمق 40 متری و در حدود 4 کیلومتری ساحل تفرجگاه آغوا نزدیک استانبول کشف شد.

​این زیردریایی یکی از شش زیردریایی آلمان است که قرار بود به کشتی‌های شوروی سابق در دریای سیاه حمله کند. بنابر این گزارش، جستجوگران زیردریایی یو-20 از همین ناوگان را در ساحل شمالی ترکیه در سال 2008 کشف کردند.

کشف زیر دریایی آلمانی زمان جنگ جهانی دوم در دریای سیاه + عکس - اسپوتنیک افغانستان
کشف زیر دریایی آلمانی زمان جنگ جهانی دوم در دریای سیاه + عکس

​یک روزنامه ترکی گزارش داد این زیردریایی‌ها در 56 عملیات علیه کشتی‌های شوروی در دریای سیاه شرکت کردند و موفق شدند ده‌ها کشتی را غرق کنند. تا سال 1944 سه فروند از شش زیردریایی مذکور بوسیله نیروی دریایی شوروی غرق شده بودند.

در سال 1944، آلمان دستور داد خدمه سه زیردریایی باقی‌مانده آن‌ها را غرق کنند تا به دست شوروی نیافتند. از آن زمان این زیردریایی‌ها «ناوگان گمشده هیتلر» نامیده شدند.

از زمان پایان جنگ، بسیاری به دنبال یافتن شش زیردریایی مذکور بودند. اکنون تنها یکی از آن‌ها همچنان مفقود است. تصور می‌شود یو-19 در اعماق دریا در حوالی ساحل زونگولداغ در ترکیه در شرق مکان کشف یو-23 باشد. جستجوگران تخمین می‌زنند این زیردریایی در عمق حدود 455 متری دریا کشف شود.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала