درخواست رئيس جمهور ارمنستان از تركيه پس از ديدار با دبير كل ناتو

© Sputnik / Igor Russak /  مراجعه به بانک تصاویر درخواست رئيس جمهور ارمنستان از تركيه پس از ديدار با دبير كل ناتو
درخواست رئيس جمهور ارمنستان از تركيه پس از ديدار با دبير كل ناتو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور ارمنستان پس از دیدار و گفتگو با دبیر کل ناتو از ترکیه خواسته است تا در معضله قره‌باغ، طرف جنگ نبوده بلکه برای رسیدن به آتش‌بس همکاری کند.

به گزارش اسپوتنیک، آرمن سارگسیان، رئيس جمهور ارمنستان پس از دیدار با ینس استولتبرگ، دبیر کل ناتو گفته است: "اگر یک کشور – عضو ناتو مثل ترکیه طرف جنگ نباشد و برای رسیده به رژیم آتش‌بس کمک کند... آنزمان ما واقعا به آتش‌بس دست خواهیم یافت، و سپس می‌توانیم در فارمت گروه مینسک پشت میز مذاکره بنشینیم و راه حل صلح‌آمیز برای این جنگ پیدا کنیم".

ارزیابی نقش پوتین در حل و فصل درگیری در قره‌باغ - اسپوتنیک افغانستان
ارزیابی نقش پوتین در حل و فصل درگیری در قره‌باغ

قبل از این شارل میشل، رئيس شورای اروپایی در جریان دیدار با رئيس جمهور ارمنستان به اهمیت رعایت رژیم آتش‌بس در قره‌باغ کوهستانی تاکید کرد.

قابل ذکر است که به تاریخ ۲۷ سپتمبر درگیری مسلحانه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ کوهستانی شروع شده است و دو طرف طی این مدت، یکدیگر را به آغاز درگیری متهم کرده‌اند و بر اثر این درگیری ده‌ها نفر از دو طرف کشته یا زخمی شده‌اند. دو طرف مدعی حملات طرف مقابل به غیرنظامیان هستند.

به تاریخ ۱۰ اکتوبر، وزرای خارجه دو کشور با میانجی‌گری وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار و گفتگو نمودند که پس از مذاکرات ۱۰ ساعته مبنی بر اعلام آتش‌بس تصمیم گرفتند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала