معرفی برندگان مسابقه عکاسی آندری استنین

© Photo / Luis Tato/Stenincontestمعرفی برندگان مسابقه عکاسی آندری استنین
معرفی برندگان مسابقه عکاسی آندری استنین  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برندگان سال 2020 مسابقه عکاسی بین‌المللی آندری استنین اعلام شدند.

مسابقه عکاسی بین‌المللی آندری استنین طی مراسم آنلاین در مرکز مطبوعات چند رسانه‌ای روسیا سگودنیا برگزار شد، برنده اصلی مسابقه عکاسی سال 2020 را اعلام کرد. لوئیس تاتو، عکاسی اسپانیایی جایزه امسال را از آن خود کرد. جایزه امسال به یک سری عکس لوئیس تاتو از «حمله تروریستی به هوتل نایروبی» که به طور خلاصه و واضح واقعه غم انگیز در قملرو این هوتل در جنوری 2019 را مستند می‌کند، داده شده است.

در مراسم معرفی برندگان که به صورت آنلاین از سوی مرکز مطبوعات چند رسانه‌ای روسیا سگودنیا پوشش داده شد، در بخش «تاپ نیوز» دو برنده انتخاب شد. لینزی بیلینگ بریتانیایی با عکس «عدالت را به خاك سپرد» جایزه نفر اول را از آن خود کرد. در عکس وی جسد یک قربانی یک کارزار گسترده مبارزه با مواد مخدر در فیلیپین مستند شده است.

جفری گیمار فرانسوی با عکس «مرز جنوبی» همچنان جایزه نفر اول را از آن خود کرد. عکس وی، سفر طولانی مهاجران از امریکای مرکزی، هائیتی، آفریقا و از جزیره کوبا تا «رویای امریکایی-مرز امریکا، به گفته این فرانسوی ، آنها به دنبال نجات از جنایت و خشونت گسترده در کشورهای خود هستند.

سومیت سنیا از کلکته هند همچنان در بخش «سیاره من» با عکس «زندگی در لبه» جایزه بهترین کار تنها را از آن خود کرد. 

سرگئی پارشوکف از روسیه، همچنان در بخش «سیاره من» با یک سری عکس « پایتخت جهان در حال ناپدید شدن» جایزه این بخش را از آن خود کرد. 

در بخش «ورزشی» همچنان دو برنده انتخاب شد.

شبنم کوشکون از ترکیه جایزه بهترین کار تنها را از آن خود کرد.

پاول ولکوف از روسیه با یک سری عکس از «الکسی تالای» جایزه بهترین این بخش را از آن خود کرد که در زمان کودکی تالای از یک آتش‌سوزی توپخانه به طور معجزه جان سالم به در برد.

در مراسم معرفی برندگان که به صورت آنلاین از سوی مرکز مطبوعات چند رسانه‌ای روسیا سگودنیا پوشش داده شد، در بخش «پرتره. قهرمان عصر ما» دو برنده انتخاب شد.

یوری اسمیتیوک از روسیه با عکس «جزیره ورانگل» جایزه بهترین کار تنها را از آن خود کرد. 

دانیلو گارسیا دی میو با «کواترانی.کودکان زلزله» بهترین جایزه سری عکس را از آن خود کرد. 

لیست کامل جوایز برندگان مسابقه بین‌المللی آندری استنین 2020 در وب سایت stenincontest.ru/stenincontest.com منتشر شده است.

طبق سنت در چارچوب این مسابقات، جوایز ویژه‌ای برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده بود.

در سال 2020، به آثار نامزد شده در سه گروه «اخبار اصلی»، «سیاره من» و «پرتره. قهرمان عصر ما» جوایزی اهدا شد. شرکای این نامزدها، رسانه‌های برجسته بین‌المللی مانند گروه رسانه‌ای یونایتد شانگهای، پرتال اینترنتی روزنامه چاینا دیلی و هلدینگ اطلاعاتی عربی المیادین تی‌وی و همچنین کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، یکی از بزرگترین سازمان های بشردوستانه در جهان بودند. بهترین‌ها، از دید شرکای نامزدها، عبارت بودند از: تک عکس "دفن عدالت" اثر لینزی بیلینگ (انگلیس) و مجموعه عکس «ابولا: جمهوری دموکراتیک کنگو» اثر جان وسلز (آفریقای جنوبی)، که برنده جایزه ویژه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ «برای عکاسی بشردوستانه» در بخش «اخبار اصلی» شدند. اثر انفرادی «جزر و مد سیاه در برازیل» اثر لئوناردو مالافایا آلوس، عکاس خبرنگار (برازیل)، جایزه ویژه تلویزیون المیادین در بخش «اخبار اصلی» و «زندگی در لبه» اثر سومیتا ثانیا، روزنامه نگار هندی و همچنین مجموعه «کواترانی» مورد ستایش گروه رسانه‌ای یونایتد شانگهای در بخش «سیاره من» قرار گرفتند. «کودکان زلزله» اثر دانیلو گارسیا دی میو (ایتالیا)، جایزه ویژه پرتال اینترنتی چاینا دیلی را در بخش «پرتره قهرمان عصر ما» را از آن خود کرد. مسابقه استنین به طور سنتی تور نمایشگاهی بین‌المللی آثار برندگان را به محض رفع محدودیت‌های موجود به دلیل همه گیر کرونا، آغاز می‌کند. تا آن زمان، عکس‌های برنده در سال 2020 در قالب آنلاین و در بستر گالری مجازی و همچنین منابع شرکای مسابقه قابل مشاهده است.
مسابقه بین‌المللی عکس مطبوعاتی آندره استنین، برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره آندره استنین، روزنامه نگار روس و عکاس خبرنگار روسیا سگودنیا برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این مسابقه حمایت و معرفی عکاسان جوان و کمک به آنان در رسیدن به کمال حرفه ای و همچنین بالا بردن اطلاعات عموم مردم راجع به عکاسی مطبوعاتی می‌باشد.
در سال 2020، شرکای عمومی این رقابت عبارت هستند از پورتال اطلاعات و اخبار Vesti.Ru، کانال تلویزیونی دولتی روسیه «روسیه-فرهنگ». شرکای رسانه‌ای بین‌المللی این مسابقه: آژانس خبری و رادیو اسپوتنیک ، خبرگزاری آسکانوز، هولدینگ رسانه‌ای رسانه‌های مستقل، خبرگزاری نوتیمکس، خبرگزاری آنا، کانال و پرتال تلویزیونی آر‌تی، گروه رسانه‌ای یونایتد شانگهای، پرتال اینترنتی روزنامه چاینا دیلی، اینترنت پورتال پیپر، شبکه رسانه‌ای المیادین، ​​خبرگزاری پرنسا لاتینا، خبرگزاری News1، پورتال اینترنتی DBW، پورتال خبری Brasil247. این مسابقه توسط شرکای صنعتی از جمله: مجله National Geographic Russia، پورتال Photo Russian، پورتال Photo-study.ru ، آموزشگاه عکاسی «آکادمی عکاسی»، پورتال اطلاعاتی YOung JOurnalists، مجله Fotoargenta، باشگاه عکاسی روزنامه نگاری دهلی نو، مجله Enfoque Visual، مجله LF، پلت فرم شریک بین المللی جشنواره PhotON، پشتیبانی می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала