آخرین دور رویارویی ترامپ با بایدن/ بحث درباره پاداش روسیه برای ترور سربازان امریکایی در افغانستان

© REUTERS / JIM BOURGآخرین دور رویارویی ترامپ با بایدن/ بحث درباره پاداش روسیه برای ترور سربازان امریکایی در افغانستان
آخرین دور رویارویی ترامپ با بایدن/ بحث درباره پاداش روسیه برای ترور سربازان امریکایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا در آخرین دور مناظره انتخاباتی روی مسایل گوناگون بیش از یک و نیم ساعت گفت و گو کردند. 

ترامپ: به دلیل کارکرد ضعیف اوباما و بایدن نامزد ریاست جمهوری شدم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: به دلیل کارکرد ضعیف اوباما و بایدن نامزد ریاست جمهوری شدم
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ و جو بایدن در آخرین دور مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری دیدگاه های شان را درباره مسایلی مانند مبارزه با کرونا، دخالت روسیه، وضعیت اقتصادی، محیط زیست و نژادپرستی بیان کردند.

دونالد ترامپ و جو بایدن، نامزدان احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در آخرین دور گفت و گوی انتخاباتی دیدگاه‌های خود را درباره مسایل مشخصی مانند مبارزه با کرونا، دخالت احتمالی روسیه در انتخابات، وضعیت اقتصادی، محیط زیست، مهاجرت و نژادپرستی بیان کردند. این گفت و گوی دونفره که شامگاه پنجشنبه اول عقرب (۲۲ اکتبر) در نشویل ایالت تنسی برگزار شد، به برکت دکمه قطع صدای میکروفن آرام‌تر جریان یافت.

واکسین یا زمستان تاریک

در آغاز گفت و گوها دو نامزد ریاست جمهوری امریکا درباره واکسین و کرونا بحث کردند.  ترامپ گفت که "واکسین در حال آمدن است، آماده است، ظرف چند هفته اعلام خواهد شد".

وقتی گوینده برای تاکید از او در این باره پرسید، وی گفت که "این تضمین نمی شود". با این حال، او گفت که "یک فرصت خوب" وجود دارد که این دارو پیش از پایان سال آماده شود.

سپس جو بایدن یک بار دیگر ترامپ را به خاطر برخورد سهل‌انگارانه‌اش با همه گیری کرونا نکوهش کرد: "کسی که مسئولیت جان این همه آدم را به گردن دارد، نباید رئیس جمهور امریکا بماند".

او گفت، که با وجود نزدیک شدن «زمستان تیره و تار» رئيس جمهور هیچ برنامه‌ای برای مبارزه با کرونا ندارد.

بایدن گفت، که در صورت انتخاب، در درجه اول "همه را تشویق می کند که همیشه ماسک بزنند" و همچنین به لزوم سرمایه گذاری بیشتر در آزمایش سریع اشاره کرد. وی اطمینان داد، که یک طرح ملی درباره چگونگی گشایش مکتب ها و مشاغل تهیه خواهد کرد.

ترامپ در برابر از کارکرد دولت خود ستایش و ابراز خوش‌بینی کرد که امریکا به زودی از این بحران بیرون می‌آید. به گفته او ویروس کرونا به زودی ناپدید می‌شود و همه گیری به آخر می‌رسد. او بار دیگر چین را برای گسترش پاندمی مقصر شناخت و گفت: "این تقصیر من نیست که ویروس کرونا به اینجا آمده، تقصیر چین است".

او بایدن را متهم کرد، که قصد دارد همه کشور را تعطیل کند که «پیامدهای وحشتناک» خواهد داشت. او گفت، که با تعطیلی کشور مشاغل از دست می‌رود و خودکشی بیشتر می‌شود.

بایدن پاسخ داد، که قصد ندارد کشور را تعطیل کند، بلکه تلاش خواهد کرد به شکل کارآمدتری با ویروس کرونا پیکار کند. او گفت، که بسیاری از قربانیان پاندمی به خاطر ندانم‌کاری رئیس جمهور جان خود را از دست دادند.

پول از روسیه

ترامپ اظهار داشت که گفته می شود بایدن از طریق رئیس جمهور ولادیمیر پوتین از روسیه پول دریافت کرده است.
ترامپ با بیان اینکه رقیب وی باید روزی توضیح دهد ، گفت: "جو 3.5 میلیون دالر از روسیه دریافت كرده، این از طریق پوتین به این دلیل بود كه وی با شهردار پیشین مسكو روابط بسیار خوبی داشت".

ترامپ خاطرنشان كرد، كه هرگز از روسیه پول نگرفته است.
بنابراین او به گزارشی که پیش از این توسط سناتورهای جمهوری خواه منتشر شده بود، اشاره کرد که ادعا می کرد هانتر، پسر جو بایدن و شریک زندگی اش میلیون ها دالر از شهروندان خارجی با پیشینه ای مشکوک دریافت کرده اند. افزون بر این گفته شد، که بایدن از همکاری با شهروندان چینی مرتبط با مقامات میلیون ها سود کسب کرد.
بایدن چنین اتهاماتی را رد کرد.
وی در پایان گفت: "من هیچ پینی از هیچ کشوری نگرفته ام".
باز هم درباره روسیه
در پاسخ ، بایدن موضوع دخالت در انتخابات امریکا را مطرح كرد. وی هشدار داد، که هر کسی که در آن دخالت کند "هزینه آن را پرداخت خواهد کرد".
به گفته بایدن، در انتخابات کنونی "روسیه و تا حدی هم چین درگیر است و اکنون ما می دانیم که ایران هم درگیر است".

به گفته وی، اگر رئیس جمهور شود "آنها برای دخالت در حاكمیت امریكا هزینه می كنند، این دقیقاً همان چیزی است كه اتفاق می افتد".
نامزد دموکرات ها گفت: "من نمی دانم چرا این رئیس جمهور از پوتین نمی خواهد درباره پاداش برای کشتن سربازان امریکایی در افغانستان و بی ثبات سازی ناتو روشنی بدهد".

در اواخر ماه جون، نیویورک تایمز با استناد به مقامات اطلاعاتی ناشناس امریکا مقاله ای را منتشر کرد، که ادعا می کرد اطلاعات ارتش روسیه به خاطر یورش به سربازان امریکایی در افغانستان پاداشهایی را به جنگنده های وابسته به طالبان پیشنهاد داده است و ترامپ از این موضوع مطلع شده است .هیچ مدرکی ارائه نشده است.
وزارت امور خارجه روسیه گزارش های رسانه های امریکایی را جعلی و احمقانه خواند. دیمیتری پسکوف دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه، درباره انتشار روزنامه نیویورک تایمز گفت، که این اظهارات نادرست است. پسکوف در پاسخ به این پرسش که آیا ترامپ در جریان سال روان به نوعی با پوتین درباره این موضوع صحبت کرده است، پاسخ منفی داد.
بایدن همچنین گفت، که روسیه نمی خواهد او در انتخابات پیروز شود.

نمی توان روسها را مقصر شکست بایدن دانست
بایدن در اتهامات بی عمل ترامپ در رابطه با مقامات روسیه بسنده نکرد. سپس وی مخالف خود را به مشروعیت بخشیدن کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی کرد و گفت که او "راهزن" است.
بایدن یادآوری کرد، که ترامپ درباره کیم جونگ اون به عنوان یک دوست خوب صحبت کرد، در حالی که کوریای شمالی "راکت های بسیار بیشتری دارد که می تواند خیلی راحت تر از همیشه به خاک ایالات متحده برسد".
رهبر امریكا در پاسخ بایدن گفت، كه ایالات متحده در جنگ با کوریای شمالی نیست، او با كیم جونگ اون و رهبران دیگر کشورهای جهان پیوندهای خوبی دارد. 

یادآوری می کنیم، که دومین رویارویی انتخاباتی ترامپ و بایدن روی هم رفته در فضایی آرام‌تر جریان داشت. کریستن ولکر گرداننده برنامه بود و می‌توانست به محض تخلف هر گوینده از روال گفت‌وگو، با فشار یک دکمه میکروفن او را قطع کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала