روشن شدن ابعاد جدیدی اثرات طولانی مدت ویروس کرونا

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر روشن شدن ابعاد جدیدی اثرات طولانی مدت ویروس کرونا
 روشن شدن ابعاد جدیدی اثرات طولانی مدت ویروس کرونا   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان ابعاد جدیدی اثرات طولانی مدت را در بیماران مبتلا به ویروس کرونا را شناسایی کردند.

 به گزارش اسپوتنیک، کرونای بلند مدت درباره کسانی به کار می‌رود که دوره بهبودی کرونا را طی کرده اند، اما همچنان شاهد عوارض و علائم بلند مدت بیماری هستند. علائم بیماری در این افراد به طور معمول بسیار طولانی‌تر از دیگر بیماران است و ممکن است ماه‌ها پس از بهبودی نیز مشاهده شود. 

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در جهان - اسپوتنیک افغانستان
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در جهان

تحقیقات کالج سلطنتی لندن نشان می‌دهد 10 درصد مبتلایان به کرونا بیش از دوره معمول علائم کرونا را با خود به یادگار دارند. از این میان، درصد کمی ممکن است علائم بیماری را برای ماه‌ها پس از بهبودی شاهد باشند. تحقیقات گسترده در انگلیس نشان داده است 250 هزار مبتلا به کووید 19 برای بیش از 30 روز علائم بیماری را داشته اند.دانشمندان از وجود علائم پساکرونایی در بیماران خبر می دهند. دانشمندان دانشگاه تگزاس آمریکا اعلام کردند که بسیاری از بیماران کرونایی هفته‌ها و ماه‌ها پس از طی دوران ریکاوری همچنان علائم بیماری را با خود دارند  و ما این موضوع را علائم پساکرونایی می‌نامیم.

دانشمندان دانشگاه ایالتی تگزاس آمریکا در این باره گفت اند که شواهد نشان می‌دهد بیش از یک سوم کسانی که تست کرونایشان مثبت اعلام شده است، هفته‌ها پس از بهبودی نتوانسته اند سلامت خود را به طور کامل بازیابند و به زندگی پیش از بیماری بازگردند. این موضوع هیچ ارتباطی به میزان شدت بیماری در آن‌ها نداشته است. این موضوع حتی در جوانان که آسیب پذیری کمتری نسبت به کهنسالان دارند نیز دیده می‌شود.

براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا یک نفر از هر 5 فرد، 18 تا 34 ساله که به کرونای خفیف مبتلا شده، نتوانسته است 14 تا 21 روز پس از ابتلا بهبودی خود را به طور کامل بازیابد و به زندگی پیش از بیماری بازگردد. علائم بلند مدت کرونا همچنان در این افراد باقی مانده است که رایج‌ترین آن‌ها شامل تنگی نفس، سردرد، مشکلات مربوط به حافظه، خستگی دائمی و از دست دادن حس بویایی و چشایی می‌شود.دانشمندان انگلیسی نیز به موازات پژوهش‌های همکاران آمریکایی خود اقدام به تحقیقات در این زمینه کردند. تحقیقات آن‌ها نیز نشان داد برخی بیماران حتی 8 ماه پس از ابتلا به کرونا هنوز از علائم کرونا رنج می‌بردند. طبق تحقیقات این دانشمندان، بیش از 60 هزار بیمار کرونایی در این کشور 3 ماه پس از بهبودی همچنان علائم این بیماری را به همراه داشته اند.

با این حال، در بسیاری از موارد افرادی که از علائم بلند مدت کرونا رنج می‌برند سالم، فعال و تندرست هستند. علائم بلند مدت کرونا شامل هر دو جنبه جسمانی و عصبی می‌شود که در برخی موارد می‌تواند ماه‌ها پس از بهبودی نیز در فرد مشاهده شود. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала