سرنگونی یک پهپاد آذربایجان در قره باغ

© Photo / official website of the MoD of RAسرنگونی یک پهپاد آذربایجان در قره باغ
سرنگونی یک پهپاد آذربایجان در قره باغ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات در جمهوری خودخوانده قره‌باغ گفته اند که یک پهپاد سرنگون شده را پیدا کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، نیروهای دفاعی قره باغ کوهستانی اعلام کرده اند که یک پهاد سرنگون شده را دریافته اند که گفته می‌شود متعلق به ارتش آذربایجان می‌باشد.
در اعلامیه آنها آمده است: "یک طیاره بدون سرنشین دیگر توسط پدافند هوایی ازبین برده شد."

 ترامپ در مذاکرات قره باغ شرکت می کند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ در مذاکرات قره باغ شرکت می کند

درگیری ها در قره‌باغ کوهستانی در 27 سپتمبر شدت پیدا کرد. ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به گلوله باران مواضع و نقاط مسکونی در امتداد خط رویایی دو طرف متهم کردند. ایروان ادعا می‌کند که چهار هزار مبارز منتقل شده توسط ترکیه از سوریه در کنار نیروهای باکو می‌جنگند.
روز 9 اکتوبر وزرای خارجه آذربایجان و ارمنستان به دعوت رئیس‌جمهور پوتین به مسکو آمدند و پس از بیش از 10 ساعت مذاکره با حضور سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه بر سر برقراری آتش‌بس در قره‌باغ از ظهر روز 10 اکتوبر، تبادل اسرا و اجساد قربانیان به توافق رسیدند؛ اما با این حال طرفین یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم می‌کنند.
درگیری های میان باکو و ایروان درباره منطقه قره‌باغ از فبروری 1988 و از زمانی که منطقه قره‌‌باغ جدایی خود را از آذربایجان اعلام کرد، آغاز شده است. در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترول منطقه قره‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک سازمان همکاری و امنیت اروپا با ریاست مشترک روسیه، امریکا و فرانسه آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала