ترامپ قول داد جنگ در قره باغ را به راحتی حل کند

© REUTERS / Jonathan Ernstترامپ قول داد جنگ در قره باغ را به راحتی حل کند
ترامپ قول داد جنگ در قره باغ را به راحتی حل کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا وعده داد سپرد که به راحتی به حل و فصل مسالمت آمیز درگیری در قره باغ کوهستانی برسد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در یک سخنرانی در جمع هواداران اش در نیوهمپشایر گفت: "همانطور که من می‌گویم، باید این اتفاق با سهولت رخ دهد. آسان است زمانی که شما بدانید چه می کنید".

ارمنستان از حضور غیر مستقیم اسرائیل در جنگ قره باغ خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
ارمنستان از حضور "غیر مستقیم" اسرائیل در جنگ قره باغ خبر داد

ترامپ تاکید کرد که در حال حاضر واشنگتن مصرف حل اختلافات میان ارمنستان و آذربایجان است. این در حالی‌ست که چندی پیش ترامپ از "پیشرفت بسیار خوب" در مذاکرات قره باغ کوهستانی با حضور داشت آمریکایی‌ها خبر داد.

او خاطر نشان کرد که مذاکرات با طرف ارمنستان، جای مردم های بسیار هدفمند زندگی می‌کنند، در حال انجام است.

قابل ذکر است که به تاریخ 27 سپتمبر درگیری مسلحانه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ کوهستانی شروع شد و دو طرف طی این مدت، یکدیگر را به آغاز درگیری متهم کرده‌اند و بر اثر این درگیری ده‌ها نفر از دو طرف کشته یا زخمی شده‌اند. دو طرف مدعی حملات طرف مقابل به غیرنظامیان هستند.

همچنان به تاریخ 10 اکتوبر، وزرای خارجه دو کشور با میانجی‌گری وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار و گفتگو نمودند که پس از مذاکرات 10 ساعته مبنی بر اعلام آتش‌بس تصمیم گرفتند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال 1992 به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала