شک ترامپ در پیروزی جمهوری‌خواهان در سنا

© REUTERS / Jonathan Ernstشک ترامپ در پیروزی جمهوری‌خواهان در سنا
شک ترامپ در پیروزی جمهوری‌خواهان در سنا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طبق گزارش رسانه‌ها امریکایی، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا در یک جلسه خصوصی با حامیان مالی خود در مورد تداوم اکثریت جمهوری‌خواهان در سنا ابراز شک و تردید کرده و آن را کاری «بسیار سخت» خوانده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن‌پست به نقل از منبع آگاه روز شنبه خبر داد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا پنجشنبه پیش که برای آخرین مناظره به شهر نشویل ایالت تنسی رفته بود، در جلسه خصوصی حامیان مالی خود در مورد تداوم اکثریت جمهوری‌خواهان در سنا ابراز شک تردید کرده و آن را کاری «بسیار سخت» خوانده بود.

دونالد ترامپ رای خود را در انتخابات به صندوق انداخت + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
دونالد ترامپ رای خود را در انتخابات به صندوق انداخت + ویدیو

وی به حضار گفت از برخی از نامزدهای جمهوری‌خواه سنا نیز حمایت نخواهد کرد.

یکی از حاضران این جلسه خصوصی که خواست نامش فاش نشود به نقل از ترامپ به این روزنامه گفت: فکر می‌کنم که (انتخابات) سنا بسیار سخت باشد. دو تن از سناتورها هستند که نمی‌خواهم به آنان کمک کنم.

با این حال، ترامپ معتقد است که جمهوری‌خواهان می‌توانند «اکثریت مجلس نمایندگان باشند».

در انتخابات که سوم نوامبر در امریکا برگزار می‌شود، امریکایی ها باید نه تنها به رئیس‌جمهور آینده کشور رای بدهند، بلکه اعضای کنگره را نیز انتخاب کنند. جمهوری‌خواهان اکنون با کسب 53 کرسی سنا در اکثریتند، در مقابل 74 کرسی برای دموکرات‌ها، دموکرات‌ها در صورت حفظ وضعیت موجود، تنها به چهار کرسی برای کسب اکثریت در سنا نیاز دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала