آذربایجان از انهدام شش سیستم اس – ۳۰۰ ارمنستان در قره‌باغ خبر داد

© Sputnik / Sergey Pivovarov /  مراجعه به بانک تصاویر آذربایجان از انهدام شش سیستم اس – ۳۰۰ ارمنستان در قره‌باغ خبر داد
آذربایجان از انهدام شش سیستم اس – ۳۰۰ ارمنستان در قره‌باغ خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور آذربایجان می‌گوید که نیروهای مسلح این کشور شش سیستم دفاع راکتی اس – ۳۰۰ نیروهای مسلح ارمنستان را در جریان جنگ در قره‌باغ کوهستانی، از بین برده اند.

به گزارش اسپوتنیک، الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: "پهپادهای ما تانک‌های ارمنستان و دیگر وسایط نظامی را از بین‌ می‌برند. تا اکنون ما بیش از ۲۳۰ تانک، شش سیستم دفاع راکتی اس – ۳۰۰، ضدها واسطه زرهی، را از بین برده ایم. ما از پهپادها علیه افراد ملکی استفاده نمی‌کنیم. این اطلاع نادرست است".

علی‌اف: آذربایجان برای توافق روی آتش‌بس در قره‌باغ آماده است - اسپوتنیک افغانستان
علی‌اف: آذربایجان برای توافق روی آتش‌بس در قره‌باغ آماده است

قابل ذکر است که به تاریخ ۲۷ سپتمبر درگیری مسلحانه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ کوهستانی شروع شد و دو طرف طی این مدت، یکدیگر را به آغاز درگیری متهم کرده‌اند و بر اثر این درگیری ده‌ها نفر از دو طرف کشته یا زخمی شده‌اند. دو طرف مدعی حملات طرف مقابل به غیرنظامیان هستند.

به تاریخ ۱۰ اکتوبر، وزرای خارجه دو کشور با میانجی‌گری وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار و گفتگو نمودند که پس از مذاکرات ۱۰ ساعته مبنی بر اعلام آتش‌بس تصمیم گرفتند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала