پس از دریافت یک نوزاد در میدان هوایی دوحه، زنان مسافر مجبور به معاینه شدند

© AP Photo / Mark Stehleپس از دریافت یک نوزاد در میدان هوایی دوحه، زنان مسافر مجبور به معاینه شدند
پس از دریافت یک نوزاد در میدان هوایی دوحه، زنان مسافر مجبور به معاینه شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارمندان میدان هوایی دوحه نوزادی را در توالت پیدا کردند. پس از آن مسافران از جمله ۱۳ شهروند استرالیا از هواپیما خارج شدند. این زنان به چندین آمبولانس منتقل شدند و مجبور شدند که تحت معاینه زنان قرار گیرند.

به گزارش اسپوتنیک، کانال تلویزیونی استرالیا Seven News اعلام کرد: مسافران حداقل یک پرواز پس از پیدا شدن نوزادی تازه متولد شده در فرودگاه دوحه مجبور به معاینه زنان شدند.

این حادثه در تاریخ ۲ اکتوبر در میدان هوایی بین المللی حمد در دوحه، پایتخت قطر رخ داد. پس از آنکه کارکنان میدان هوایی نوزادی را در توالت پیدا کردند، مسافران زن از جمله ۱۳ شهروند استرالیا از هواپیما خارج شدند. بدون توضیح، زنان به چندین آمبولانس منتقل شدند و مجبور شدند که تحت معاینه زنان قرار گیرند.

به گزارش این کانال استرالیایی، آنها ملزم به درآوردن لباس زیر و بررسی دستگاه تناسلی شدند.

این کانال تعداد زنان مورد معاینه را مشخص نکرده است اما گفته شده است که در میان آنها مسافران هواپیمای قطر ایرویز QR-908 بودند که در مسیر سیدنی بودند.

ولفگانگ بابک که با این هواپیما پرواز کرد به گاردین گفت: پس از فرود مسافران، هواپیما حدود سه ساعت دیگر در میدان هوایی ماند. سپس مهمانداران از همه زنان خواستند که بیرون بیایند. وقتی برگشتند، زنان ناراحت به نظر می‌رسیدند، یکی از آنها گریه می‌کرد. آنها به بابک گفتند که آنها را نزد داکتر زنانه بردند که از آنها خواست لباس خود را در بیاورند و سعی کردند رحم و زیر شکم آنها را لمس کنند تا ببینند آیا آنها اخیراً زایمان کرده اند یا خیر.

بابک توضیح داد: به کسی گفته شد که کودکی در توالت پیدا شده است و آنها در تلاش بودند تا بفهمند مادر او کیست.

یک مسافر در پرواز QR-908، جسیکا، به نیویورک تایمز گفت که این زنان را در گروه های چهار نفره به آمبولانس هایی که در خارج از ساختمان میدان هوایی پارک شده بودند، منتقل کردند.

در داخل موتر ها از زنان خواسته شد لباس خود را در بیاورند و روی میز دراز بکشند. جسیکا خاطرنشان کرد: شیشه های ماشین باز بود و بیش از ده نفر در بیرون بودند.

جسیکا مسافر پرواز استرالیا به نیویورک تایمز گفت: معاینه فوق العاده تهاجمی بود، من شوکه شدم.

وی افزود که او به عنوان یک پرستار کار می کند و تجربه کسب رضایت آگاهانه برای این روش را دارد و در این مورد او خود چنین رضایتی نداده است. پس از بازگشت به استرالیا، جسیکا و برخی دیگر از مسافران پرواز با پولیس تماس گرفتند.

کیم میلز مسافر پرواز QR-908، به گاردین گفت که از او نیز خواسته شد به بهانه گفتگو با پولیس از هواپیما پیاده شود و به آمبولانس برده شود، اما وقتی او را دیدند داکتران به او گفتند که آنجا را ترک کند. او نمی فهمید چه اتفاقی می افتد تا اینکه یک زن جوان گریان از آمبولانس بیرون آمد و در مورد معاینه متخصص زنان به او گفت. میلز معتقد است که او به دلیل سنش معاینه نشده است، او بیش از ۶۰ سال دارد.

هدر بار یک وکیل دادگستری و یکی از رهبران دیده بان حقوق بشر، به نیویورک تایمز گفت که چنین آزمایشی می تواند به عنوان حمله جنسی تلقی شود.
سامانتا کلینتورث مدیر عفو بین الملل در استرالیا، با اخبار شبکه Seven News صحبت کرد و خواستار بررسی فوری این حادثه شد.

زنانی که تحت معاینه قرار گرفتند، پس از بازگشت به استرالیا، در حین انجام قرنطینه دو هفته ای، کمک های طبی و روانی لازم را دریافت کردند.

سخنگوی وزیر امور خارجه استرالیا ماریس پین گفت که او هرگز با چنین چیزی روبرو نشده است.

پین گفت: شواهدی که به دست ما رسید نشان می دهد که رفتار با زنان توهین آمیز، بسیار نامناسب بوده و فراتر از شرایطی است که آنها می توانند رضایت کامل و آگاهانه بدهند.

وی افزود كه مقامات استرالیایی از مقامات قطر توضیح خواسته اند.

پیش از دریافت گزارش، پین گفت که دشوار است که تفسیر آنچه اتفاق افتاده است به عنوان خشونت جنسی تلقی گردد.

به نوبه خود، مدیریت میدان هوایی حمد معاینه زنان از مسافران را به طور مستقیم تأیید نکرد. وی گفت: كاركنان صحی در مورد سلامتی مادری كه تازه طفل به دنیا آورده است به مقامات ابراز نگرانی كرده و از آنها خواسته اند قبل از عزیمت وی ​​را پیدا كنند.

از افرادی که به منطقه میدان هوایی که نوزاد متولد شده بود دسترسی داشتند، خواسته شد تا در این درخواست کمک کنند. همچنین به این معنی است که کودک ایمن است، اما مادرش هنوز پیدا نشده است.

در قطر رابطه جنسی و داشتن فرزند خارج از ازدواج جرم محسوب می ‌شود. این جرم معمولاً با یک سال زندان مجازات می‌شود. اگر محکومیت علیه مسلمان باشد، تا ۱۰۰ ضربه شلاق نیز برای او تعیین می‌ شود.

اگر علاوه بر این، او متاهل باشد، با مجازات اعدام روبرو می ‌شود. برای تولد یک کودک خارج از ازدواج، یک زن به یک سال محکوم می شود.

به گفته فعالان حقوق بشر، زنان اغلب قربانی چنین قوانینی می شوند، به ویژه مهاجرانی که مشغول کار کم مهارت هستند.

اگر اثبات نکنند که رابطه جنسی بدون رضایت انجام شده است، زنان مجازات می شوند حتی اگر مورد تجاوز قرار بگیرند. به همین دلیل، زنان مجرد در قطر بارداری را پنهان می کنند. برخی از آنها سعی می کنند برای زایمان به خارج از کشور بروند، برخی دیگر نوزاد تازه متولد شده را رها می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала