اعتراض به فرانسه؛ پاکستان سفیر غیرمقیم خود را فراخواند

© Photo / Taha Tahir / Panoramioاعتراض به فرانسه؛ پاکستان سفیر غیرمقیم خود را فراخواند
اعتراض به فرانسه؛ پاکستان سفیر غیرمقیم خود را فراخواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پارلمان پاکستان تصمیم گرفته است که در ارتباط به تداوم انتشار کاریکاتورهای موهن پیامبر اسلام سفیرش را از فرانسه فراخواند.

به گزارش اسپوتنیک، پارلمان پاکستان به رسم اعتراض به سخنان امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه و در ارتباط به تداوم انتشار کاریکاتورهای موهن پیامبر اسلام (ص) سفیرش را از فرانسه فراخواند. اما پس از تصیم‌گیری و تایید عمران خان نخست‌وزیر پاکستان، معلوم شد که این کشور سفیری در پاریس ندارد، زیرا سفیر قبلی این کشور به چین منتقل شده است.

 نامه عمران خان به رهبران دولتهای مسلمان برای مقابله با اسلام هراسی - اسپوتنیک افغانستان
نامه عمران خان به رهبران دولتهای مسلمان برای مقابله با اسلام هراسی

خاطرنشان می‌شود که شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان می‌دانست که مقامات قصد دارند سفیر غیرمقیم را از فرانسه فراخوانند اما به دلیلی در بحث این موضوع دخالت نکرده است.

مقامات پاکستانی توسط کاربران توییتر مورد تمسخر قرار گرفتند. یکی از کاربران نوشته است: خنده دارترین چیز در پاکستان، برنامه اصلی فضایی است. کاربر دیگر نوشته است: می‌شود که اول سفیر را به فرانسه بفرستیم و فوراً آن را فراخوانیم. همچنان یک کاربر دیگر نگاشته است: رئیس‌جمهور کشور هنگام تصمیم‌گیری از ماری‌جوانا استفاده می‌کند.

وزارت امور خارجه پاکستان روز دوشنبه با احضار سفیر فرانسه، اعتراض شدید خود علیه سخنان رئیس‌جمهور فرانسه و تشویق وی از عوامل اسلام‌ستیز را به دولت پاریس ابلاغ کرد.

نشریه فرانسوی شارلی ابدو (Charlie Hebdo) برای دومین بار پس از 2015 میلادی، اخیرا انتشار کاریکاتورهای موهن راجع به پیامبر اسلام (ص) را تکرار کرد. حرکتی که توجیه آن «آزادی بیان» بوده است حال آنکه بر مبنای اسناد حقوق بین‌الملل و با توجه به تعریف آزادی بیان و محدودیت‌های آن، به هیچ وجه توهین به اعتقادات دیگر ادیان و اقوام جزو آزادی بیان به شمار نمی آید.

رئیس‌جمهور فرانسه اخیراً در اظهاراتی با وقاحت اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز علیه پیامبر اسلام ادامه خواهد داد و آن را حمایت از ارزش‌های سکولاریسم خواند؛ امری که با واکنش تند مسلمانان روبرو شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала