مسکو: بیانیه آلمان در مورد خروج روسیه از پیمان INF نادرست است

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر مسکو: بیانیه آلمان در مورد خروج روسیه از پیمان INF نادرست است
مسکو: بیانیه آلمان در مورد خروج روسیه از پیمان INF  نادرست است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه می‌گوید که بیانیه وزارت خارجه آلمان در مورد خروج روسیه از پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان‌بُرد نادرست است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به بیانیه‌های وزارت امور خارجه آلمان در مورد خروج روسیه از پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان‌بُرد می‌گوید که بیانیه آلمان در مورد انصراف روسیه از توافق‌نامه کاملاً نادرست است و هچ گونه اقدام از سوی فدراسیون روسیه انجام نشده  است.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه اعلام کرد که مسکو همچنان آماده است در راستای به حداقل رساندن عواقب منفی نابودی پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان‌بُرد، همکاری داشته باشد.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: لازم و مهم می دانیم، قبل از هرچیز بگوییم که صحبت در مورد خروج روسیه از این پیمان کاملا غلط و نادرست است. هیچ‌گونه اقدام و عملی (از جانب روسیه) برای خروج از پیمان منع راکت‌های کوتاه و میان‌بُرد انجام نگرفته است. ایالات متحده امریکا به صورت یکجانبه از این پیمان خارج شد، که در نتیجه این پیمان از بین رفت. روسیه، برعکس، به طور کامل تا زمان وجود این پیمان به آن پایبند بوده و تا آخرین لحظه نیز سعی بر حفظ این پیمان داشته است.

بیانیه می‌افزاید: می خواهیم که برای شروع لااقل پیشنهاد روسیه (آمادگی روسیه برای عدم استقرار راکت 9ام729 در بخش اروپایی خود) را بررسی و مطالعه کنید. آماده ایم تا پیشنهاد خود را مفصل توضیح دهیم. ما به مانند گذشته آمادۀ همکاری سازنده در زمینه به حداقل رساندن پیامدهای فروپاشی پیمان منع راکت‌های کوتاه و میانبرد بر اساس اصول امنیت برابری و احتساب منافع متقابل هستیم. امیدواریم که ناتو و به ویژه آلمان از خود مسئولیت نشان دهند.

پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان‌بُرد که نام کوتاه‌شده پیمان بین امریکا و اتحاد جماهیر شوروی برای حذف راکت‌هان میان‌بُرد و کوتاه‌بُرد است پیمانی است که در سال 1987 میلادی) بین امریکا و اتحاد جماهیر شوروی( و پس از فروپاشی شوروی با روسیه امضا شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала