مسلمانان روسیه حمله تروریستی در نیس فرانسه را محکوم کردند

© REUTERS / Maxim Zmeyev مسلمانان روسیه حمله تروریستی در نیس را محکوم کردند
مسلمانان روسیه حمله تروریستی در نیس را محکوم کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مردی مسلح به چاقو دو زن و یک مرد را در نزدیکی کلیسای نتردام شهر نیس در فرانسه کشت و چند تن دیگر را زخمی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مفتی آلبیر کرگانوف رئیس مجمع دینی مسلمانان روسیه اعلام نمود که مسلمانان روسیه حمله تروریستی در نیس را محکوم می‌کنند.

کرگانوف در این خصوص گفت: "این یک تراژدی است وقتی قاتل وارد خانه خدا می شود. انجام چنین کاری بدون وابستگی به هر نوع مذهبی، جایز نیست. خداوند چنین کاری را ممنوع کرده است. هیچکس حق کشتن دیگران را ندارد. افرادی که وارد کلیسا می شوند و خود دست به اجرای حکم نادرست خود می زنند ، جنایتکار  و کافر هستند".

رسانه‌ها؛ مردی که در نیس فرانسه به مردم حمله کرد شهروند تونس است - اسپوتنیک افغانستان
رسانه‌ها؛ مردی که در نیس فرانسه به مردم حمله کرد، شهروند تونس است

روز 29 اکتبر، مهاجمی با چاقو در کلیسایی در شهر نیس دست‌کم سه نفر را کشت. کمی پس از حمله ماموران به محل رفته و مهاجم را دستگیر کردند. پلیس می‌گوید فرد مظنون یک مرد تونسی 21 ساله است که ماه پیش با عبور از دریای مدیترانه وارد ایتالیا شده بود.

یکی از قربانیان خادم کلیسا بوده است که مهاجم گلویش را برید. یکی از قربانیان هم زنی سالمند بوده که برای نیایش به کلیسا رفته بود و مهاجم او را سر برید.

کریستین استروسی، شهردار نیس، در جنوب فرانسه شواهد از «حمله تروریستی» حکایت دارد. مهاجم پیوسته «الله اکبر» می‌‎گفته است. مکرون در کلیسای نتردام گفت فرانسه به دلیل ارزش‌هایش مورد حمله قرار گرفته اما هرگز تسلیم ترور نخواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала