همدست تروریست در فرانسه بازداشت شد

© REUTERS / Emmanuel Foudrotپولیس فرانسه
پولیس فرانسه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پولیس فرانسه مرد 47 ساله ای را بازداشت کرده هست که ممکن همدست تروریست مهاجم باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از BFMTV، چند روز قبل یک فرد ناشناس با چاقو به مردم در کلیسای نوتردام حمله کرد، سه نفر را کشت و چندین نفر دیگر را نیز زخمی کرد.

وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
روسیه فرانسه را از حمله تروریستی هشدار داده بود

رسانه ها نوشتند که مهاجم دو قربانی را با فریاد الله اکبر سر برید. کریستین استروسی، شهردار نیس و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه این حادثه را یک حمله تروریستی خواندند.

روز پنجشنبه، هنگامی که مسلمانان روز تولد حضرت محمد را جشن می گرفتند، حوادث دیگری نیز علیه فرانسوی ها رخ داد. در آوینیون، یک اسلامگرا که فریاد می زد "الله اکبر" قصد داشت پولیس را بکشد که هدف پولیس قرار گرفت. در جده یک شهروند سعودی که قصد حمله به یک محافظ در قنسولگری فرانسه را داشت، دستگیر شد. علاوه بر این، مسلمانان پرچم فرانسه را از سفارت فرانسه در نیکوزیا مرکز قبرس پاره کردند. دولت فرانسه طرحی را برای مقابله با تروریزم آماده نمودهی است.

بحران روابط پاریس و جهان اسلام از دو هفته پیش آغاز شد، زمانی که معلم ساموئل پاتی به دست یک نوجوان مسلمان سر بریده شد؛ وی کاریکاتورهای پیامبر اسلام را در صنف درسی نشان داده بود. مکرون از مبارزه با افراط گرایی در فرانسه خبر داد. اقداماتی که وی اعمال کرد موجب خشم ترکیه و برخی دیگر از کشورهای مسلمان شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала