روسیه: آمریکا در مورد پیشنهاد رئیس جمهور پوتین در خصوص پیمان INF تأمل کند

© AFP 2023 / Shawn Thewروسیه: آمریکا در مورد پیشنهاد رئیس جمهور پوتین در خصوص پیمان INF تأمل کند
روسیه: آمریکا در مورد پیشنهاد رئیس جمهور پوتین در خصوص پیمان INF تأمل کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفارت روسیه در آمریکا این کشور را به تأمل در مورد پیشنهاد روسیه در خصوص پیمان منع استفاده از موشک های کوتاه برد وبرد متوسط (INF) فراخواند.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد، ایالات متحده باید در مورد پیشنهاد رئیس جمهور روسیه در خصوص پیمان منع موشک های هسته‌ای به دقت توجه کند.

سفارت روسیه در واشنگتن در بیانیه‌ای که  در حساب کاربری این نهاد در توییتر منتشر شده  می‌گوید: "هیچ کس خواستار یک بحران موشکی دیگر نیست. پیشنهاد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، روشهای سازش را به نفع همه کشورها در نظر گرفته است. ما پیشنهاد می کنیم که شرکای آمریکایی ما به آنها توجه جدی نشان دهند. "

مسکو: بیانیه آلمان در مورد خروج روسیه از پیمان INF  نادرست است - اسپوتنیک افغانستان
مسکو: بیانیه آلمان در مورد خروج روسیه از پیمان INF نادرست است

پیش از این ، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن از ایالات متحده خواست تا سطح مسابقه تسلیحاتی موشکی را بیش ازاین بالا نبرد . وی از آمادگی مسکو برای تلاش های مشترک جهت تنش زدایی اوضاع در اروپا خبر داد.

گفتنی است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در تاریخ 26 اکتبر در بیانیه‌ای، اقدامات مضاعفی برای تنش زدایی اوضاع در قاره اروپا، با توجه به خروج آمریکا و توقف اجرای پیمان نابودی موشک‌های دارای برد متوسط و کوتاه‌تر، را پیشنهاد کرد.

پوتین از آمادگی روسیه برای عدم استقرار موشک‌های روسی "9M729" در بخش اروپایی این کشور، که واشنگتن آنها را نقض پیمان نابودی موشک‌های دارای برد متوسط و کوتاه‌تر دانسته، خبر داده و در عین حال هشدار داد که این مسئله تنها به شرط اقدام متقابل از سوی کشورهای عضو ناتو امکان پذیر خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала