ترامپ از «پیروزی آمریکا» در دو جنگ جهانی سخن گفت

© REUTERS / Carlos Barriaترامپ از پیروزی آمریکا در دو جنگ جهانی سخن گفت
ترامپ از پیروزی آمریکا در دو جنگ جهانی سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده در تازه ترین سخنرانی خود در خصوص پیروزی آمریکا در دو جنگ جهانی صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در یک گردهمایی انتخاباتی در ویسکانسین گفت که ایالات متحده در دو جنگ جهانی پیروز شده است. این سخنرانی رهبر آمریکا از صفحه توییتر او پخش می‌شد.

"ما به قهرمانان آمریکایی اتکا می کنیم که از اقیانوس ها عبور کردند، قاره را پیمودند ، حیات وحش را فتح کردند ، راه آهن ساختند، آسمان خراش های بلند بنا کردند  در دو جنگ جهانی پیروز شدند ، فاشیسم و ​​کمونیسم را شکست دادند و آمریکا را به بزرگترین کشور تاریخ جهان تبدیل کردند."

دلیل پیش بینی نشده ترامپ برای پایان جنگ جهانی دوم آغاز این جنگ را سردرگم کرد - اسپوتنیک افغانستان
دلیل پیش بینی نشده ترامپ برای پایان جنگ جهانی دوم آغاز این جنگ را سردرگم کرد

اولین بار نیست که رهبر آمریکا ادعا می کند که ایالات متحده فاشیسم را شکست داده است. به عنوان مثال، او در سخنرانی خود در ماه جولای به مناسبت روز استقلال، گفت كه قهرمانان آمریكایی "نازی ها را شکست دادند" و "کمونیستها را سرنگون کردند".

 ماه قبل از آن نیز ترامپ در یک مراسم فارغ التحصیلی در آکادمی نظامی ایالات متحده، اشاره کرد که گفته می شود فارغ التحصیلان این موسسه ایالات متحده را به پیروزی بر "نازی های شوم و فاشیست های امپریالیستی" رساند.

این در حالی است که در تاریخ 8 ماه می امسال ، پیام تبریک کاخ سفید به مناسبت 75مین بزرگداشت از پیروزی در جنگ جهانی دوم منتشر شد که در آن گفته می‌شد: "آمریکا و انگلیس نازی ها را شکست داده اند". این تلاش های ایالات متحده برای تحریف نتایج جنگ جهانی دوم و کوچک شمردن سهم اتحاد جماهیر شوروی خشم مسکو رابرانگیخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала