پیشبینی سیاستگر امریکایی از یک رویارویی با چین

© AFP 2023 / Wang Zhaoپیشبینی سیاستگر امریکایی از یک رویارویی با چین
پیشبینی سیاستگر امریکایی از یک رویارویی با چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیاستگر امریکایی از جنگ قریب‌الوقوع میان ایالات متحده و جمهوری خلق چین خبرداد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Foreign Affairs، کرستوفر لاین سیاستگر امریکایی پیش بینی کرده است که ایالات متحده و چین که بالای کسب مقام و اعتبار بین‌المللی در رقابت هستند، امکان می‌رود که جنگ قریب‌الوقوع میان این دو کشور به وقوع بی‌افتد.

تشدید کنترل امریکا بر کالاهای صادراتی به روسیه و چین - اسپوتنیک افغانستان
تشدید کنترل امریکا بر کالاهای صادراتی به روسیه و چین

این سیاستگر رقابت این دو کشور را با جنگ جهانی اول مقایسه کرد و گفت که انگلیس و آلمان در آن وقت ادعا می کردند که در جهان نقش اصلی را دارند و انگلیس قدرت رو به رشد نظامی و اقتصادی آلمان را تهدید می دانست.
لین معتقد است که جنگ جهانی اول به این دلیل آغاز شد که کشور مسلط بریتانیا از دست دادن سلطه خود را به نفع آلمان احساس کرد.
لین متقاعد شده است که چین و ایالات متحده در وضعیت مشابهی قرار دارند. تمایل این دو قدرت برای تضعیف روابط اقتصادی و تنش فزاینده در شرق آسیا گواه این امر است.
در مقاله این سیاستگر آمده است: "برای جلوگیری از جنگ با چین ، ظاهراً ایالات متحده باید ضمانت های خود را با تایوان تنظیم کند و سیاست چین در قبال جزیره را به رسمیت بشناسد."
نویسنده گفت، امریکا نیز باید بپذیرند که ارزش های لیبرال جهانی نیستند و سیاست های چین در هنگ کنگ و سین کیانگ را محکوم نکنند.
با این حال، او متقاعد شده است که ایالات متحده چنین اقدامی را انجام نخواهد داد، زیرا این به معنای شناخت پایان سلطه واشنگتن در جهان است.
دانشمند معتقد است که حتی زرادخانه هسته‌ای دو کشور نیز در جنگ جدید بازدارنده نخواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала